استانی 09:22 - 02 مرداد 1398
رئیس سازمان صمت تهران:
‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ایجاد شبکه‌های موازی در بخش توزیع باعث تعدیل قیمت ها در بازار می‌شود.

‌ایجاد شبکه‌های موازی در بخش توزیع باعث تعدیل قیمت‌ها در بازار می‌شود

‌به گزارش ایسنا‌، یدالله صادقی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان پبشوا بیان کرد: دشمنان نظام طی سال های اخیر به تروریسم اقتصادی و کارهای غیرانسانی دست زده اند‌، اما علی رغم همه این ها مردم ما به خوبی مقاومت کرده اند.

وی افزود: تحریم ها باعث کاهش درآمدها و به تبع آن کاهش رشد تولید ناخالص داخلی شده است که نتیجه آن کاهش رفاه مردم است و دولت نیز امکان افزایش حقوق را ندارد.

 

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: وقتی امکان افزایش درآمد نیست تنها راه کاهش هزینه است و تنها در این صورت می توان بخشی از این کاهش رفاه را جبران کرد.

 

وی با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز کارخانجات براساس سهیمه آنها تامین خواهد شد، گفت: در این زمینه نیازمند شفافیت و همکاری بیشتری هستیم و نباید کارخانه‌ها سهمیه ای بیش از ظرفیت خود درخواست کنند.

 

صادقی با بیان اینکه جلسات نباید صرفا جنبه رفع تکلیف داشته باشد، گفت: جلسات باید با تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی درست، خروجی عملیاتی و کاربردی داشته و زمینه رضایتمندی به عنوان یکی از مولفه های امنیت ملی ایجاد شود.

 

وی افزود: باید به موضوع افزایش قیمت ها ورود کرد و در این زمینه حساسیت به خرج داد و با تجزیه و تحلیل، ریشه و علت گرانی را مورد بررسی قرار داد.

 

رئیس سازمان صمت استان تهران ادامه داد: برخی افزایش قیمت ها به دلیل فشار هزینه است که در نتیجه تورم ایجاد می شود، برخی به دلیل ناهماهنگی در توزیع است و در برخی مواقع نیز گرانفروشی صورت می گیرد که این موضوع باید ضمن نظارت، ریشه یابی شده و به صورت گزارش به دستگاه های استانی ارسال و بررسی لازم صورت گیرد.

 

وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه امکان تعدیل قیمت ها وجود دارد و می توان با علت یابی، چاره اندیشی و استفاده از راهکارهای مناسب سطح قیمت ها را کاهش داد.

 

صادقی با بیان اینکه در مناسبت ها و اعیاد شاهد افزایش قیمت ها ناشی از افزایش تقاضا هستیم، افزود: در این شرایط بازار کارکرد صحیح خود را ندارد و دولت باید ورود کرده و به منظور ایجاد موازنه بین عرضه و تقاضا، به طور مثال نسبت به ایجاد بازارهای موقت اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: ایجاد شبکه توزیع موازی با اصناف در شهرستان مانند فروشگاه های زنجیره ای همراه با تخفیف و تعاونی ها با ایجاد رقابت می تواند در تنظیم بازار و کنترل قیمت ها راهگشا باشد.

انتهای پیام


10187161
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است