استانی 16:45 - 10 خرداد 1395
11 اثر دیگر از آثار میراث‌فرهنگی گلستان، با تائید در شورایعالی سیاستگذاری ثبت آثار ملی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت 11 اثر جدید میراث‌فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گلستان، «ابراهیم کریمی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گلستان، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به طی مراحل تشریفات قانونی لازم در جلسه شورایعالی سیاستگذاری ثبت آثارکشور، 11 بنا تاریخی گلستان به آثار ثبتی این استان افزوده شد.

وی درادامه به این آثار اشاره کرد و افزود: خانه مقصودلو در سرخنکلاته، خانه‌های شیرنگی و قدس مفیدی و خانه دیلمی و خراسانی و دبستان فلسفی در گرگان و خانه خواجوی در شاهکوه و خانه درویشی در بندر گز و خانه میرکاظمی در کردکوی و دانشکده منابع طبیعی و قدمگاه خواجه خضر گرگان از آثار ثبت شده ملی هستند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: پیش از این 666 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود که با ثبت این آثار، تعداد آثار ثبتی استان گلستان، به 677 اثر رسیده است.

کریمی اظهار امیدواری کرد با ثبت آثار باستانی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ضمن معرفی اهمیت این آثارارزشمند، تمدن دیرینه و کهن این سرزمین بیش از پیش مطرح و معرفی شده و گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند استان برداشته شود.

اهداف توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری

از 12 پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، آزادشهر، مینودشت و گالیکش و گنبد کاووس بازدید به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، این بازدید با حضور مدیرعامل بانک ملی استان ومدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، انجام شد و از 12 پروژه سرمایه‌گذاری اقامتی، پذیرایی و بین راهی دراستان بازدید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان در این‌باره گفت: سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در استان گلستان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، و طرح‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده دراین استان، آینده روشنی را درصنعت گردشگری رقم خواهد زد.

«ابراهیم کریمی» با بیان این‌که بخش قابل توجهی از اهداف توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، تصریح کرد: بهره‌مندی از فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در ابعاد مختلف این موضوع قابل توجه است و بهره‌مندی از زیرساخت‌های لازم و هم‌سطح با استانداردهای بین‌المللی در این حوزه، زمینه را جهت توسعه فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: باتوجه به این‌که رونق صنعت گردشگری با حمایت‌ها و مدیریت تأسیسات این صنعت محقق می‌شود، نسبت به بازدیدهای دوره‌ای دراین راستا و حمایت‌های تسهیلاتی از این پروژه‌ها اقدام می‌شود.

کریمی خاطر نشان کرد: در این دوره از پروژه‌های احداث فاز اول هتل آلتون و مجموعه پذیرایی سنتی در گرگان، طرح توسعه هتل کانیار در علی‌آباد کتول، رستوران و تالار بوجاری در گنبدکاووس، مهمانپذیر در مینودشت و مجتمع پذیرایی الماس و پوریا در آزادشهر، مجتمع بین راهی رازی و هتل 4 ستاره در ازادشهر، هتل دوستاره در مینودشت وهتل آسمان در گالیکش و رستوران برتر جوجه در گنبد کاووس بازدید به عمل آمد.

کریمی دست آورد این بازدید را تصویب پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل برشمرد و افزود: تعداد 3 پروژه از پروژه‌های مورد بازدید پروژه‌های تکمیلی بوده و 5 پروژه سرمایه‌گذاری جدیدالاحداث می‌باشند هم‌چنین تعداد 3 پروژه از پروژه‌های مذکور در قالب تجهیز است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره‌مندی مناسب از این پروژه‌ها و حمایت‌های لازم از آن‌ها، پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به نحو مطلوبی در نگارستان ایران اجرایی شده و ضمن جذب گردشگران داخلی وخارجی به رونق منطقه کمک کند.

انتهای پیام


7938710
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است