سیاسی 12:12 - 20 مرداد 1399
با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس انجام شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی این کمیسیون برای بررسی کارشناسی کلیات طرح گشایش اقتصادی خبر داد.

اعلام آمادگی کمیسیون انرژی برای بررسی طرح «گشایش اقتصادی»

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در جلسه هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، کلیات طرح گشایش اقتصادی که مد نظر دولت است به بحث گذاشته شد و با مصوبه هیات رئیسه مقرر شد نامه ای از طرف کمیسیون به رئیس مجلس ارسال شود که طی آن نامه ضمن اعلام آمادگی برای بررسی کارشناسی موضوع در کمیسیون انرژی از دکتر قالیباف تقاضا شود نسبت به تصمیمات شتاب زده و خارج از اراده مجلس تذکرات لازم به دولت داده شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

" با سلام و احترام؛

نظر به این که موضوع گشایش اقتصادی از سوی رئیس محترم جمهور مطرح شده است و شواهد نشان می دهد طرح پیش فروش نفت در داخل کشور در شرف اجرا است و با توجه به تجربیات منفی گذشته نسبت به آثار برخی تصمیمات گرفته شده توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه خواهشمند است دستور فرمایید شرایطی مقرر گردد که موضوع قبل از تصمیم گیری در شورای مذکور به صورت تخصصی در مجلس شورای اسلامی بحث و نتیجه گیری شود.

بدیهی است مستند به اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول ۵۲ ، ۵۳ ، ۵۵ ، ۵۸ و ۸۵ شان قانونی مجلس اقتضا می کند موارد مالی و بودجه ای این چنینی و نیز مواردی که دارای اثرات گسترده آنی و بلند مدت بر آحاد ملت هستند به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا بتوان هم در آینده مورد حساب رسی و نظارت مجلس قرار گیرد و هم نمایندگان محترم مجلس بتوانند پاسخگوی مردم شریف کشور باشند. شایان ذکر است در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی به تصمیم و عملکرد جنابعالی بستگی دارد.

فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی"

انتهای پیام


10660074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران بافت مذهبی و اجتماعی خاصی دارد و بنابراین ایده تحریک مردم برای ایجاد هرگونه ناآرامی در جهت تجزیه کشور عملیاتی نمی‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت: ایران متعلق به همه ایرانیان است و پیشرفت روزافزون و آینده‌ی درخشان آن با همت بلند و انسجام ملی همه ایرانیان رقم خواهد خورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین این نیرو در تمام سواحل و جزایر شمال و جنوب کشور اقدام به نمایش اقتدار دریایی می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نهضت ملی شدن نفت در روز‌هایی شکل گرفت که ایران بزرگترین تولیدکننده نفت خاورمیانه بود و حرکت مصدق در آن دوره برای کوتاه کردن دست استعمار در جهت حفظ منابع منافع کشور بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منصوری گفت: هیچ اقدام مشخصی برای مهار وضعیت غزه نه تنها به صراحت مطرح نمی‌شود بلکه عملی هم انجام نشده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تأیید صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی این شورا خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به تازگی تصویری از قاب شبکه خبر منتشر شده که در زیرنویس آن ادعا شده فردی به نام دکتر رضا جباری در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان به پیروزی رسیده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن را شدیدا محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است