استانی 15:22 - 01 اسفند 1397
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور خالی است.

خالی بودن ۶۰ درصد ظرفیت تولید صنعت نساجی در کشور

به گزارش ایسنا،  شهرام طهماسبی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: نساجی یکی از قدیمی‌ترین صنایع موجود و فعال در کشور است و در صورت داشتن تنظیمات مناسب می‌تواند بازارهای بزرگی را در کشور و منطقه به دست آورد.

این مسئول، نساجی را صنعتی پرسود، کم‌هزینه و اشتغال‌زا دانست و ادامه داد: در استان زنجان نیز به دلیل وجود نیروی انسانی کارآمد و بامهارت، موقعیت‌ جغرافیای مناسب و بازار مناسب، جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

وی افزود: حجم گردش پولی در صنعت نساجی در جهان ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و در برخی کشورها ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات خود را به منسوجات اختصاص داده‌اند و در ایران نیز  پوشاک ۴ درصد سبد مصرفی خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد که میزان قابل توجهی است و قریب به ۱۵ میلیارد دلار در این رابطه در کشور هزینه می‌شود.

طهماسبی با اشاره به سهم اندک این صنعت در ایران، تصریح کرد: ضروری است این بخش وارد زنجیره‌های تولید شده و خلاءها و مشکلات را حل کنند؛ چرا که ۶۰ درصد طرفیت تولید در این حوزه خالی است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، اظهار کرد: صنعت نساجی از صنایع مهم و پایه است که نقش مهمی در رونق اقتصادی هر جامعه‌ای دارد.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه این صنعت کاربر بوده و نسبت به حجم سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بالایی دارد، ادامه داد: زنجان به عنوان قطب این صنعت است که دارای ابزار آلات و تکنولوژی به روز است.

وی افزود: ۹۵ واحد با اشتغال‌زایی 6000 نفر در استان وجود دارد که که در زمینه تولید نخ، رنگرزی و پوشاک فعالیت می‌کند.

فغفوری، تکمیل زنجیره‌های نساجی را از مهم‌ترین فعالیت‌های استان دانست و تصریح کرد: با راه‌ندازی واحد بزرگ پوشاک در زنجان، زنجیره تکمیل می‌شود و در حال حاضر ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۴ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت نساجی است و استان زنجان از استان‌های موفق در این صنعت محسوب می‌شود.

انتهای پیام


10059803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است