سیاسی 00:01 - 03 آبان 1399
استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب/ تحریم ایرج مسجدی از سوی آمریکا/ هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به ارمنستان و آذربایجان/ اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر/ کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان/ ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه ایران/ بازداشت مامور نگهبانی شرکت نفت آبادان و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهارشنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱ و ۲ آبان ایسنا

آمریکا ایرج مسجدی را تحریم کرد

به گزارش ایسنا، قرار گرفتن نام ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد در لیست تحریم‌های آمریکا در صدر اخبار پربازدید امروز بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای همچنین سه سازمان رسانه‌ای "بیان رسانه گستر"، "اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی" و "اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی" را نیز به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران تحریم کرد.

از شنیدن خبر تحریمم بسیار خوشحال شدم

سفیرجمهوری اسلامی  ایران در عراق در واکنش به تحریمش از سوی آمریکا با بیان اینکه از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم، گفت:‌این اقدام آمریکا اینجانب را بر حقانیت هدف و اقدامات خود در راستای تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و  مردم کشورم  راسختر  کرد .

دیگر اخبار مرتبط را در می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

بیانیه وزارت خارجه درباره قرار دادن نام سفیر آمریکا در عراق در فهرست تحریم‌های ایران

***

هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به ارمنستان و آذربایجان

هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ارتباط با هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با ارمنستان و آذربایجان هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی  اعلام کرد: به دنبال درگیری های نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان و عدم رعایت قواعد بین‌المللی حسن همجواری و مصالح جنگی در مرزهای کشور ثالث که در منازعات دو کشور، منجر به شلیک و اصابت تعدادی خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گردیده است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران، اعلام می‌نماید امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ماست.

خبرهای دیگر در این رابطه را در لینک های زیر بخوانید.

ایران تجاوز به مرزهایش را تحمل نمی‌کند

تاکید روحانی بر حل بحران قره باغ از طریق مذاکره

***

ماجرای آزادی ۱۱۲۶ زندانی سیاسی در عصر پهلوی چه بود؟

گزارش ایسنا به مناسبت دوم آبان، سالروز باز شدن «بی‌قید و شرط» و «ناگهانی» درهای زندانهای قصر، اوین و قزل حصار روی ۱۱۲۶ زندانی سیاسی است که از چند ده تا چند صد ماه سابقه زندانی در زندانهای ساواک داشتند، نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اعلام تاریخ بازگشایی مجدد بخش کنسولی و روادید سفارت آلمان در ایران

عذرخواهی سفارت آلمان در ایران بابت تعطیلی بخش کنسولی و روادید درطی این هفته هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

سفارت آلمان در ایران روز جمعه در توییتی نوشت: به دلیل کووید ۱۹ بخش کنسولی و روادید این هفته بسته شد. ما بابت هرگونه مشکلی که این مسئله ایجاد کرده است عذرخواهی می‌کنیم. از یکشنبه ۲۵ اکتبر ما با ظرفیت کمتر کارمان را از سر می‌گیریم.

استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب

پربازدید ترین خبر روز پنج شنبه هم پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به استفتائاتی درباره کرونا بود.

ایشان در پاسخ به این سوال که اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟ فرموند: اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند.

مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به این سوال که حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟ فرموند:از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد.

اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر/ کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان

خبر بعدی،‌ مصوبات جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر و کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان بود.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را در لینک های زیر دنبال کنید.

برای مقابله با کرونا باید محدودیت‌های سختگیرانه‌تری اعمال شود

پیشنهادات مهارکننده کرونا باید با قدرت اعمال شوند

پیشنهاد سخنگوی کمیسیون بهداشت برای توجه به ظرفیت های طب سنتی در درمان کرونا

دولت در اعمال محدودیت‌ برای سفرها قاطعانه تصمیم بگیرد

***

ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه ایران

ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر این که ایران و روسیه با اقداماتی در حال مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هستند نیز از خبرهای پرمخاطب بود.

مقامات اطلاعاتی آمریکا با مطرح کردن اتهامات انتخاباتی علیه ایران و روسیه مدعی شده اند ایران مسئول فرستادن ایمیل هایی تهدید آمیز است که این هفته رای دهندگان دموکرات را هدف قرار داده است و همچنین روسیه نیز به سهم خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله می کند. 

بازداشت مامور نگهبانی شرکت نفت آبادان

در چند ساعت گذشته یک کلیپ در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد دختری در آبادان با صورت خونین مورد تعرض از سوی یک مامور نگهبانی  قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری خوزستان ضمن ارائه توضیحاتی در این باره از بازداشت مامور نگهبانی شرکت نفت آبادان خبر داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبا سرویس سیاسی ایسنا بود.

حکم احتمالی دادستانی اوکراین برای مسئولان سقوط هواپیمای اوکراینی

خبر بعدی، ‌اطلاعیه دفتر مطبوعاتی دادستانی اوکراین درباره دریافت اطلاعات تکمیلی علل سقوط هواپیمای اوکراینی از ایران بود.

این اطلاعیه در پی وعده ایران به اوکراین در پایان دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مبنی بر این که به کی یف تاییدیه مستند بازداشت شش فرد مظنون در سقوط هواپیما بوئینگ اوکراینی در ماه ژانویه و همچنین یکی از شواهد مادی در پرونده را می دهد، منتشر شد.

واعظی به قرنطینه رفت

قرنطینه شدن رییس دفتر رییس جمهور هم از خبرهای پرمخاطب بود.

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‏با مثبت شدن نتیجه تست کرونای دخترم، من و همسرم نیز تست دادیم که نتیجه تست ایشان مثبت و تست من منفی بود و باوجود اینکه هیچگونه علائمی تاکنون نداشته‌ام، تصمیم گرفتم تا تکرار تست در هفته آینده و روشن شدن نتیجه آن، در قرنطینه خانگی بمانم.

انتهای پیام


10777109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قادری گفت: بانک‌ها اعلام کردند نقدینگی به سمت ارز و سکه می‌رود و پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم وام ازدواج بدهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن که کشورش ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، گفت که ایران از این گروه انتظار تلاش برای ایجاد آتش‌بس در غزه را دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی در پیامی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی قیرقیزستان را به ملت شریف ایران و به ویژه جامعه ورزشی تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی بر ضرورت تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» پیامی صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت اصلاحات گفت: عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است