استانی 16:42 - 07 خرداد 1396
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی آذربایجان‌ غربی در چایپاره افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین واحد فرآوری سنگ‌های تزئینی آذربایجان‌ غربی در چایپاره

به گزارش ایسنا، حسین بنکدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون بزرگترین واحد فراوری سنگ‌های تزئینی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و اشتغال بیش از 25 نفر در این شهرستان وجود داشته که در نیمه نخست سال 96 افتتاح می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت زمین‌شناسی چایپاره و قابلیت ذخایر معدنی آن به ویژه سنگ‌های تزئینی یعنی مرمریت و تراورتن، این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید سنگ‌های تزئینی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر قطعی معادن شهرستان چایپاره بیش از چند صد میلیون تن است، تصریح کرد: برابر برنامه‌های تدوین شده در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بسترسازی لازم به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و احداث واحدهای فراوری، از رسالت‌های اصلی شهرستان بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: بنابراین با توجه به وجود 30 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه سنگ‌های تزئینی با اشتغال بیش از 200 نفر و استخراج بیش از 300 هزار تن در سال، بهترین زمینه برای رونق کسب و کار و تقویت تولید داخلی فراهم شده است.

انتهای پیام


9134920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است