استانی 08:50 - 28 اسفند 1397

۲۵۷ نفر در قالب طرح آرامش بهاری به زائران در قزوین خدمت می کنند

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:در لحظه تحویل سال نو مردم در بقاع متبرکه حضور می‌یابند تا سال نو را با حضور در اماکن متبرکه تحویل کنند.

وی افزود: ۱۰۷ بقعدر ایام نوروز در خدمت زائران است البته تمام بقاع آماده پذیرایی از زائران است اما برای این ۱۰۷ بقعه برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در ۱۸ بقعه خیمه طرح معرفت برپا می‌شود، اضافه کرد:سعی کردیم یک محیط آرام، امن و تمیز در بقاع متبرکه استان برای زائران فراهم کنیم.

مجیدی ادامه داد در برخی از بقاع متبرکه از جمله امامزاده اسماعیل باراجین و امامزاده علی اکبر زرآباد امکان اسکان مسافران را فراهم کردیم.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز ۶۷ مبلغ از حوزه علمیه قم به صورت تمام وقت در بقاع متبرکه استان قزوین حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: دوره‌های ویژه کار در نوروز را گذرانده اند و بیش از ۴۳ هزار جایزه و اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفتیم.

به گفته مجیدی در بیش از ۵۸ بقعه استان مراسم تحویل سال نو را برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه استان در حوزه‌های مختلف هماهنگی‌های لازم را باهم داشتند تا در ایام تعطیلات نوروز ضمن ارائه خدمات به شهروندان، خاطره خوشی را برای مسافران نوروزی داشته باشند که در این میان اداره کل اوقاف هم بخش فرهنگی را برعهده گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: با توجه به اینکه بخشی از موقوفات استان در راستای حمایت از نیازمندان است، از محل این موقوفات مبالغی را در اختیار این بزرگواران قرار دادیم.

مجیدی اضافه کرد: اگر چه بضاعت ما زیاد نبود اما سعی کردیم ۸۰ میلیون تومان اعتبار را بین ۸۰۰ خانوار نیازمند توزیع کردیم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تومان هم برای ۶۰۰ خانوار از محل درآمد موقوفات غیرمتصرفه در قالب بسته‌های غذایی و البسه توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: ترویج این نوع موقوفات یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم شاهد وقف‌های جدید در این حوزه باشیم.

مجیدی اظهار کرد: ۵۴ نفر از کارمندان اوقاف برای طرح آرامش بهاری شیفت بندی شدند و حدود ۲۰۳ نفر هم در امامزادگان در خدمت مردم هستند.


10082478
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است