سیاسی 09:59 - 08 مرداد 1394

دولت آمریکا از برنامه فروش نسل جدیدی از موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی خبر داده است. ارزش این سیستم دفاع هوایی پیشرفته بیش از پنج میلیارد دلار اعلام شده است.



به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه در واشنگتن اعلام شد که دولت باراک اوباما با فروش ۶۰۰ موشک پاتریوت پی‌ای سی-۳ به عربستان سعودی موافقت کرده است.



در همین رابطه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای برنامه فروش این موشک‌ها را به کنگره اطلاع داده است. کنگره باید با این درخواست پنتاگون موافقت کند.



پنتاگون در بیانیه خود به کنگره اطلاع داد: "طرح فروش پیشنهادی زرادخانه موشک‌های پاتریوت عربستان سعودی را مدرن و تکمیل خواهد کرد."



به گفته پنتاگون، زرادخانه فعلی موشک‌های پاتریوت عربستان سعودی به دلیل قدمت و کمبود قطعات یدکی، با مشکل مواجه است.



عده‌ای از ناظران معتقدند که پدافند پاتریوت پی‌ای سی-۳ می تواند سیستم دفاع هوایی عربستان را در برابر شورشیان حوثی یمن و نیز موشک‌های بالستیک ایران تقویت کند.



وزارت دفاع آمریکا می گوید استقرار ۶۰۰ موشک پاتریوت پی‌ای سی-۳ در خاک عربستان سعودی منافع ملی آمریکا را تامین می کند و بر "موازنه قدرت" در منطقه تاثیری ندارد.



آمریکا در تجهیز کشورهای عرب همواره نگرانی‌های اسرائیل را در نظر می گیرد تا تسیلحاتی در اختیار کشورهای عرب متحدش قرار نگیرد که "برتری کیفی" تسلیحات ارتش اسرائیل را مختل کند.



خبر فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی در حالی اعلام می شود که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، به تازگی از ریاض دیدار کرده بود تا از نگرانی های عربستان در مورد توافق هسته‌ای ایران بکاهد.



پنتاگون همچنین روز چهارشنبه از برنامه فروش مهمات و تجهیزات نظامی دیگری به عربستان سعودی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

6834443
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تدوین طرح دوفوریتی برای اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس درباره بررسی لایحه بودجه سالیانه و بازگشت به شیوه قبلی خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر می خواهیم نسل پاسخگو تربیت کنیم و تحویل دهیم، خودمان به عنوان استاد نیز باید درخصوص تدریس، امتحان و نمراتی که به دانشجویان می دهیم، پاسخگو باشیم.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس نهاد رهبری گفت: بر اساس یک نظرسنجی، نسل زیر 25 سال معتقد به ضرورت توقف جنگ بودند و جمع بندی این نظرسنجی نشان داد که نسل جوان آمریکایی، همان حرفی را می زند که حماس می گوید و آن هم نابودی اسرائیل است.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اعضای هیئت علمی، کادر آموزشی و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تا 29 اردیبهشت برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب فرصت دارند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رییس سازمان امور دانشجویان گفت: درصد بالایی از دانشجویان بین الملل از سوی موسسات جذب معرفی و کار انتقال شان صورت می گیرد و در این راستا به 150 موسسه در یکسال اخیر مجوز فعالیت دادیم.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» لیست غیررسمی تجمیعی از 90 درصد صندوق های حوزه انتخابیه تهران را در این گزارش می خوانید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» برنامه های هفته خوابگاه های دانشجویی در نامه ای از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس دوازدهم، منتخبان جدید مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور نویسندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ را به توجه بیشتر به مسائل فراملی به ویژه موضوع فلسطین و غزه فرا خواند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور صبح امروز از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است