اقتصادی 10:27 - 08 خرداد 1395
نشانه هایی از رونق در بازار مسکن تهران به چشم می خورد.طبق گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه 8 درصد بیشتر از همین ماه در سال قبل بوده است.

افزایش تعداد معاملات مسکن پایتخت در دومین ماه سال / تهرانی ها بیشتر چه خانه هایی خریده اند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه سال 1395 ، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 15431 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 1/40  میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 7/1 و 8/2 درصد افزایش نشان می دهد.

مناطق رکورددار خرید و فروش

بنا بر این گزارش، در اردیبهشت ماه سال 1395 از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 3/78 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن با 4/21 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 11 با 1/6 درصد و بیشترین کاهش قیمت به منطقه 7 با 7.6 درصد تعلق دارد.

 

واحدهای چند متری بیشتر معامله می شوند؟

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در اردیبهشت ماه سال 1395 نشان می دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای " 60 تا 70 " متر مربع معادل 7/15 درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای " 50 تا 60 " و " 70 تا 80 " متر مربع به ترتیب با سهم های 7/14 و 1/14 درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 متر مربع، 1/56 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.

 

 

تهرانی ها چقدر برای خرید خانه هزینه کرده اند؟

در اردیبهشت ماه سال 1395 توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسککونی با ارزش " 1300 تا 1600 " میلیون ریال با اختصا سهم 10 درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص  داده اند . واحدهای دارای ارزش " 1000 تا 1300 " و " 1600 تا 1900 " میلیون ریال نیز به ترتیب با اختصاص 1/9 و 9 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در اردیبهشت ماه سال 1395 حدود 8/53 درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از 2800 میلیون ریال اختصا داشته است و 7/5 درصد از واحدهای مسکونی معامله شده نیز ارزشی بیش از 9800 میلیون ریال داشته اند. این سهم ها در اردیبهشت ماه سال 1394 به ترتیب معادل 7/59 و 6 درصد بود.

اجاره گران شد

در اردیبهشت ماه سال 1395 شاخص کرایه مسکن اجاره ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 7/9 و 8/10 درصد رشد نشان می دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

تحلیلگران بانک مرکزی معتقدند "افزایش معاملات در این ماه نشانگر تداوم روند روبه بهبود معاملات و استقبال متقاضیان از خرید مسکن در ماه های اخیر است. با توجه به چشم انداز بهبود فضای اقتصاد کلان و نیز رویکرد سیاستگذار پولی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن، انتظار می رود این روند در ماه های پیش رو نیز ادامه یابد".

22335

 


7930803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در جلسه کمیسیون ملی صنف طلای کشور با مسئولان وزارت صمت، در مورد پنجره واحد ثبت اطلاعات در سامانه ها، رفع الزام ثبت موجودی اولیه طلا به جز واردات، صادرات و تولید طلای خام و رفع الزام ثبت آنی اطلاعات توافق شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» آژانس بین المللی انرژی از افزایش تولید روزانه نفت ایران به 3.3 میلیون بشکه در روز خبر داد که این رقم نسبت به ماه قبل 50 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در حالی شاخص های متعدد اقتصادی نشان دهنده آمارهای بعضاً بسیار منفی در عملکرد دو دولت گذشته است، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه معتقد است که سیاست های گذشته درست بوده و اگر به گذشته بازگردد باز هم همان سیاست ها را دنبال خواهد کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» صندوق بین المللی پول هشدار داد که برنامه های غرب برای مصادره مستقیم ذخایر بانک مرکزی روسیه یا استفاده از سود حاصل از آن، می تواند سیستم پولی جهانی را تضعیف کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت صمت برای رفع موانع واردات واگن مسافری خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخلی جواب ندهد از ظرفیت واردات استفاده خواهیم کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سامانه جدید عرضه خودروهای برقی به نشانی https://evauto.ir/ راه اندازی شد که برای ثبت نام باید مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 1.61 درصد افزایش به 2415 دلار و 22 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه واگذاری 50 لکوموتیو متوقف از طریق مزایده عمومی خبر داد و گفت: به دنبال تولید موتور لکوموتیو با استفاده از شرکت های دانش های دانش بنیان هستیم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برای آماده سازی تأمین برق پیک تابستان 1403، بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حوزه های سرمایه ای در بخش احداث شبکه های جدید، اصلاح شبکه ها، تعمیرات خطوط 20 کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس ها هز...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 افزایش به 83 دلار و 98 سنت رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است