استانی 18:38 - 05 مهر 1400

۳۰۰ کارگر رزمنده دفاع مقدس در هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار جعفر اسلامی عصر دوشنبه در همایش تقدیر از رزمندگان و ایثارگران شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس که به نیابت از کارگران رزمنده دوران دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عزتمندانه امروز ایران اسلامی در جهان مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مورد تهدید نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار قرار داشته است.

اسلامی بیان داشت: کشورهای ابرقدرتی که منافع خودشان را با ظهور انقلاب اسلامی از دست رفته می‌دیدند با بسیج تمام ظرفیت‌های خودشان، کمر به نابودی انقلاب بستند.

جانشین سپاه امام سجاد (ع) در بسیج اقشار و متخصصین، خباثت‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه بر انقلاب اسلامی را غیر انسانی و ددمنشانه خواند و افزود: برنامه ریزی و انجام عملیات‌های ترور شخصیت‌ها و نخبگان کشور، اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و در ادامه تحمیل جنگ هشت ساله با استفاده از صدام حسین به عنوان دستنشانده خودشان در منطقه از جمله اقدامات دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: همانگونه که تاریخ گواهی می‌دهد بالغ بر ٨٠ کشور دنیا از جنگ علیه کشور ما حمایت کردند اما آنچه که دیدید، رزمندگان ما با تکیه بر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت بر دشمن فائق آمدند.

اسلامی تصریح کرد: با بررسی تاریخ ایران خواهید یافت در جنگ‌های گذشته بخشی از خاک ایران از کشور جدا شده اما آنچه به عنوان پیروزی ما مطرح است دفاع جانانه همه اقشار از تمامیت ارضی کشور بدون جدایی حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی بود.

مسئول ستاد تخصصی بسیج سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، فرهنگ جهاد و شهادتی که در دوران دفاع مقدس حاکم بود را حاصل مقاومت، صبر و استقامت جوانان و بسیجیان دانست و افزود: آن چیزی که در گام اول انقلاب طی چهل سال بر عزت ما افزوده، روحیه جهاد و ایثار است.

وی با بیان اینکه همه داشته‌های ما ریشه در فرهنگ جهاد دارد افزود: پالایشگاه بزرگ نفت بندرعباس نیز حاصل تلاش جهاد گونه و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی است. همانطور که تولید واکسن درون کشور با اعتماد به ظرفیت‌های علمی دانشمندان داخلی حاصل گردید.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بی ثمرماندن تلاش دشمنان برای نفوذ به آسمان کشور توسط هواپیماهای بی سرنشین و پیشرفته را ضربه مهلکی بر پیکره ابرقدرت‌های استعمارگر دانست و گفت: اقدام متقابل ایران در توقیف کشتی‌های متخلف کشورهای نقض کننده قوانین دریانوردی در اب های سرزمینی ما را نشان از اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نیز بایستی با پیروی از مقام عظمای ولایت و تاسی از فرهنگ جهادی ایثار در تولید و اشتغال، کشور را به تمدن نوین اسلامی برسانیم.

گرامیداشت دفاع مقدس یعنی گرامیداشت یک فرهنگ

سرگرد امیر ارسلان شهبازی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان نیز در ادامه این برنامه، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، صرفاً گرامیداشت یک‌مناسبت نیست، بلکه گرامیداشت یک فرهنگ است اظهار داشت: امروز باید ارزش‌ها و معنویات دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم تا جوانان و نوجوانان با رشادت رزمندگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کارگران زحمتکش ترین قشر جامعه را تشکیل می‌دهند و در دفاع مقدس در دو جبهه اقتصادی و خط مقدم جبهه‌های جهاد در راه خدا جهاد می‌کردند تصریح کرد: مراسم تکریم از کارگران رزمنده هرمزگان در صنایع مختلف استان تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.


11246893
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است