استانی 11:23 - 06 تیر 1398
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس:
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: در تخصیص آب‌ها سهم لرستان عادلانه داده شود.

‌سهم لرستان در تخصیص آب عادلانه داده شود / قسمتی از این سهم سد معشوره است

به گزارش ایسنا، الهیار ملک‌شاهی در آئین افتتاح آبرسانی شهر کوهدشت اظهار کرد: آب یکی از نیازهای اساسی این شهر است که با احداث پروژه آبرسانی تا حدودی به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه کوهدشت یکی از شهرستان‌های پرتنش آبی در لرستان است، افزود: با چنگ و دندان تلاش کردیم آب شرب این شهرستان را تأمین کنیم.

ملکشاهی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اگر باران یا بادی می‌آمد برق این شهرستان قطع می‌شد و خوشبختانه امروز مشکل بی‌آبی بالفعل در قسمت شرب نداریم. علیرغم اینکه دشت کوهدشت ممنوع است؛ مشکل برق هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در این شهرستان بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و بیش از ۸۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم، افزود: در مجموع وزارت نیرو ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در این شهرستان دارد و وزارت نیرو بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان در استان هزینه کرده است که باید خدمات نظام و دولت بازگو شود تا مردم دلگرم شوند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها اصولاً در بیابان‌ها کلنگ‌زنی و احداث شده‌اند، افزود: خواسته اصلی مردم لرستان عادلانه دیدن تخصیص آب‌شان از سوی وزارت نیروست و ضرورت دارد در این تخصیص‌ها سهم لرستان عادلانه لحاظ شود، قسمتی از این سهم مربوط به سد معشوره است که باید هم اطراف سد، هم حقابه بالادست و پایین دست لحاظ و به شهرستان کوهدشت نیز توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر سد معشوره با آن کیفیتی که طراحی و شروع شد، انجام شود پلدختر، معمولان، نورآباد و چگینی منتفع خواهند شد چرا که مخزن این سد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: همچنین حق برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سد سیمره را داریم برای شهرستان‌های ممشکان و بخش‌های طرحان و کوهنانی که با پیگیری استاندار و با وجود سیلی که ایجاد شد باید برای این مهم تدبیری بیاندیشیم.

وی گفت: مهار آب و سیل یکی از اهداف سد معشوره است. همچنین سدهایی در اطراف رودخانه کشکان داریم که با احداث آن‌ها، شهرستان‌های پلدختر، معمولان، چگینی و بخش شاهیوند از سیل در امان می‌مانند.

ملکشاهی تصریح کرد: تخصیص آب به سد معشوره و تخصیص آب از رودخانه و سد سیمره خواسته اصلی مردم ماست.

انتهای پیام


10161604
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است