سیاسی 13:44 - 06 خرداد 1402

روابط ایران و عمان می‌تواند الگوی کشورهای منطقه باشد

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به ایران، اظهار داشت: روابط ایران و عمان در طول سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته و همواره تلاش شده است تا از ظرفیت‌های کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس بهره‌برداری شود.

وی متذکر شد: در سفر سال گذشته حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به عمان شاهد بودیم که مقامات این کشور استقبال گرمی از رئیس‌جمهور و مسئولان ما داشتند و توافقات خوبی میان دو کشور منعقد شد و نشان داد دو کشور ایران و عمان در مسیری صحیح برای حسن همجواری قرار دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به ایران و توافقاتی که قرار است در این سفر در دستورکار قرار گیرد، می‌تواند تکمیل کننده و ادامه دهنده روند صحیحی باشد که در طول ماه‌های گذشته در روابط دو کشور شکل گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عمان به عنوان یک کشور دوست و همسایه همواره نقش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای منطقه که دارای قدرت درون زاست، مورد توجه قرار داده و تلاش کرده روابط خوبی را با کشورمان برقرار کند. عمان همواره با در نظر گرفتن اینکه ایران می‌تواند لنگرگاهی برای تأمین ثبات و صلح پایدار در منطقه باشد، همکاری‌های خوبی با ایران داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما سلطان عمان در سفر به کشورمان حامل چه پیام مهمی است، گفت: از الان گمانه‌زنی درباره محتوای پیام ویژه سلطان عمان ممکن نیست و نباید زودهنگام یا پیش‌گویانه پیام احتمالی وی را مورد تحلیل قرار دهیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان گفت: باید منتظر ماند، چرا که پس از پایان سفر سلطان عمان به کشورمان بیانیه‌ای که صادر خواهد شد و در آن بیانیه همه مسائل و پیام آنان مشخص می‌شود. فارغ از این مسئله می‌توان گفت روابط دوستانه ایران و عمان می‌تواند الگویی برای همه کشورهای منطقه باشد.


11901006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است