گوناگون 10:38 - 25 بهمن 1394

روابط عمومی سازمان صداوسیما در بیانیه ای درمورد سانسور نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه داد.



به گزارش ایرنا در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد:



 1. بر اساس قانون انتخابات و مواد 19 الی 27 آئین نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری برعهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از: دادستان، رئیس هیئت استانی نظارت بر انتخابات و مدیر کل صدا و سیمای استانی. از این رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.



2. برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تائید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه شد و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش صداوسیما در تدوین نهایی این برنامه غیر دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.



3. ادعای مطرح شده در خصوص عدم اطلاع رسانی در باره زمان باقی مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیرمنطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات در باره همه نامزدهای محترم به طور یکسان و از طریق علامت روشن شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.



4. انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای محترم خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.



رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این در نوشته ای از سانسور نطق تبلیغات انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داده بود.



پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.

7681866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» 225 روز از آغاز جنگ در غزه می گذرد و شاهدیم نیرو های مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده و شرایط در کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بحرانی تر می شود.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» جنبش اعتراضی موسوم به «Blockout 2024» از سوی فعالان فضای مجازی برای بایکوت کردن سلبریتی ها و اینفلوئنسر هایی که در مقابل کشتار مردم مظلوم غزه سکوت کرده اند، در شبکه اجتماعی تیک تاک ایجاد شده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال 1402 موفقیت های زیادی در حوزه تولید، فروش، صادرات و بهره وری کسب کرده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تابستان با گرمای طاقت فرسای خود از راه رسیده و نیاز به یک کولر گازی با کیفیت و کارآمد را بیش از پیش نمایان ساخته است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» وقتی در مورد دیزاین و طراحی داخلی ساختمان صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می آید، شکل و ظاهر سقف و دیوار های خانه است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ارتودنسی دندان بیش از یک روش زیبایی است؛ یک سرمایه گذاری برای سلامت دهان و دندان در طولانی مدت محسوب می شود.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» پس از تنش زمستان گذشته میان تهران- اسلام آباد، اهمیت حضور سیدابراهیم رئیسی در پاکستان دوچندان شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» با توجه به توان گسترده پدافند هوایی ارتش روسیه درون خاک اوکراین، پنتاگون در ماه آگوست 2022 میلادی تصمیم به ارسال موشک های ضد رادار هارم برای ارتش اوکراین گرفت.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» وکیل بیماران تالاسمی گفت: شکایت موکلان ما از آمریکا به جهت خسارات تحریمی است که با نرسیدن دارو به بیماران مبتلا به تالاسمی تشدید بیماری یا فوت آن ها را رقم زده است. 
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» یکی از ویژگی های خاص منافقین در خانه های تیمی استفاده از ازدواج های تشکیلاتی است، عمر این وصلت ها اغلب کوتاه بوده و آشنایی و جدایی در آن تابع تشکیلات است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است