استانی 09:11 - 26 خرداد 1398

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری ایران به روسیه/بازار شرق روسیه را بشناسیم

به گزارش خبرنگار مهر، بازرگانان خراسان‌جنوبی شنبه شب در یک کارگاه آموزشی با رموز موفقیت در تجارت با مشورهای آسیای میانه و روسیه شنا شدند.

احسان قشلاقی عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس دوره آموزشی در این کارگاه گفت: کشورهای سی آی اس یا مشترک المنافع شامل کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، مولداوی، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قرقیزستان است.

مدرس کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه بیان کرد: مردمان منطقه سی آی اس مردمانی اقتصادی هستند و روس‌ها نیز در تجارت واسطه‌گری با مدل سنتی را دوست نداشته و همچنین با تاریخ ایران آشنای کامل دارند.

قشلاقی با اشاره به اینکه مردم این منطقه با زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند، ادامه داد: زبان رسمی مردم منطقه سی آی اس روسی است.

وی گفت: برای خراسان‌جنوبی یکی از بهترین بازارها ورود به بازار شرق روسیه با مرکزیت قزاقستان و سیبری نو است که می‌توان برای این محدوده برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

واردات از روسیه سه برابر صادرات به این کشور

عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه با اشاره به اینکه صادرات ایران به روسیه ۴۰۰ میلیون دلار و واردات حدود سه برابر بیشتر بوده است، اظهار کرد: گندم، گنجاله ها، آهن، فولاد، صنایع شیمیایی، چوب روسی از مهمترین واردات ایران از روسیه در سال ۹۷ بوده است.

قشلاقی بیان کرد: خرما، پسته، کشمش، انواع میوه خشک، صنایع دستی، نمک و مس، مواد لبنی، انواع سنگ های ساختمانی، سیمانی و وسایل ساختمان نیز بیشترین صادرات ایران به روسیه در سال ۹۷ بوده است.

وی ادامه داد: دو بخش مهم در راستای بازاریابی و فروش در کشورهای سی آی اس بخش تحقیقات و مطالعات بازار و بخش آماده سازی زیر ساخت صادراتی است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

ضرورت آشنایی بازرگانان با بازار کشورهای هدف

مدرس کارگاه در کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه گفت: در بخش تحقیقات و مطالعات بازار باید مواردی چون اطلاعات بازار هدف مرتبط با کالای تولید کننده و صادرکننده، اندازه و سهم بازار هدف، قیمت گذاری و حاشیه سود مد نظر، محدودیت های قانونی کشورهای هدف و تحلیل برندهای موجود در بازار هدف مد نظر قرار گیرد.

قشلاقی اظهار کرد: در بحث آماده‌سازی زیر ساخت صادراتی نیز مواردی چون طراحی کاتالوگ‌های متناسب با بازار کشور هدف، اخد استانداردهای لازم، راه اندازی وب سایت تجاری معتبر و انتخاب برند متناسب با کشور هدف نیز باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: در جست‌وجوهای اینترنتی معمولاً با واسطه‌گران بازار روسیه و روسیه زبان بر می‌خوریم که باید با احتیاط با خواسته‌های آنان برخورد کرد چرا که بیشتر آنان خریداران واقعی نیستند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس در کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه یادآور شد: با معرفی خود به صورت مستقیم و بدون واسطه به خریدار و یا شرکت‌های هدف از بروز هرگونه خطری جلوگیری می‌شود.


10150551
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است