گوناگون 09:59 - 07 خرداد 1394
موسسه فریدم هاوس در گزارشی نوشت: اگر آمریکا خواهان امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس است باید علاوه بر حمایت‌های نظامی از آن‌ها بخواهند تا حقوق سیاسی و آزادی شهروندانشان را به خوبی اجرا گذارند.

بدترین وضعیت حقوق بشر متعلق به کیست؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، موسسه آمریکایی «فریدم هاوس» در نموداری به وضعیت حقوق بشر منطقه‌ای جهان پرداخت که در این طبقه بندی کشورهای شورای خلیج فارس با نموداری به رنگ قرمز و رتبه 5.92 بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان  را در این رده‌بندی کسب کردند.

کشورهای همکاری کشورهای خلیج فارس که شورای همکاری خلیج فارس (GCC) نامیده می‌شود، ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای عرب منطقه است . 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت هستند.

در این نمودار که در زیر نمایش داده شده است از بهترین و تا بدترین وضعیت رعایت حقوق بشر در گستره جهانی را  به ترتیب نمایش داده شده است اروپا با 1.5، آمریکا با 2.33، آسیا و اقیانوسیه 3.47،کشورهای جنوب صحرای آفریقا 4.43، یوراسیا 5.21، خاورمیانه و شمال آفریقا 5.37 به رنگ آبی و سرانجام کشورهای حاشیه خلیج فارس با 5.92 به رنگ قرمز قرار دارند.

اندیشکده فریدم هاوس در تحلیلی نوشت: در حالی‌که کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی حفظ ثبات در خاورمیانه هستند اما تعاریف آن‌ها از ثبات سطحی بوده و بر اساس سرکوب مخالفان، سختگیری بر بانوان و اقلیت‌ها و انحصار طلبی سیاسی از سوی حاکمان سلسله‌ای از آن جمله هستند.

فریدم‌هاوس در خاتمه نوشت:اگر آمریکا در واقع خواهان امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس است باید علاوه بر ضمانت‌های نظامی از آن‌ها بخواهند تا اجرای بهتری را از حقوق سیاسی و آزادی شهروندان به اجرا گذارند.

 


6458934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است