اقتصادی 17:55 - 02 آذر 1393
طی نشست مشترک عنوان شد:
تهران - ایرنا - طی نشست مشترک وزرای صنعت، معدن و تجارت با تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستیابی به راهکار هایی به منظور کمک به تولید و حل مسایل مربوط به سرمایه گذاری های جدید با استفاده از ظرفیت صندوق های اجتماعی بررسی شد.

گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت حاکی است، محمدرضا نعمت زاده در این نشست گفت: قرار است با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصتی به واحدهای تولیدی داده شود تا بتدریج آنها هم بتوانند بدهی های خود را به صندوق ها پرداخت کنند تاچرخهای صنعت روانتر شود.



وی افزود: طی چند سال گذشته به ویژه از 92- 1389 با توجه به شرایط تحمیلی اعم از رکود و تحریم و مشکلات بانکی داخلی و خارجی که بر واحدهای تولیدی وارد شده، این واحدها با مسائلی مواجه شدند و برخی واحدها نتوانستند مطالبات تامین اجتماعی را به موقع پرداخت کنند.



به گفته نعمت زاده، مواردی هم درخصوص مفاصا حساب تامین اجتماعی در رابطه با تمدید یا صدور کارت بازرگانی مطرح شد و قرار است با کمک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن کارت بازرگانی یا تمدید آن متوقف نشود تا دیون خود را هم بنابر توافقی که صورت می گیرد، پرداخت کنند.



وی اضافه کرد: کارگاههای کمتر از پنج نفر کارکن، طبق قانون از پرداخت بیمه تامین اجتماعی معاف شده اند و دولت باید این مساله جبران کند و در قانون شروطی آمده بود که برخی شرکتها و واحدهای حقوقی مستثنی شده بودند و در این ارتباط قرار شد پیشنهاد مشترکی برای حل مشکل ارائه شود.



نعمت زاده تصریح کرد: اتخاذ این راه حل ها به دلیل نقش اشتغالزایی کارگاههای زیر پنج نفر کارکن است تا موجب رونق شوند.



وی موضوع تعرفه و اصلاح آن و نحوه تخصیص ارز مبادله ای و آزاد را یادآور شد و اظهار داشت: این اقدام به نحوی است که بتوانیم از امکانات داخلی بیشتر استفاده کنیم و واحدها بتوانند در مقابل واردات مقاوم تر شوند.



به گفته نعمت زاده، در این نشست قرار شد در کارگروه مشترکی در زمینه تعرفه هایی که به صورت منطقی از تولید داخل حمایت کند، جمع بندی لازم صورت گیرد.



علی ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز کمک به تولید وصادرات و سرمایه گذاری خارجی و پایداری منابع صندوقها و کارآمدی در رشد و توسعه عمومی کشور را یکی از راهبردهای مربوطه برشمرد.



وی گفت: قوانین تامین اجتماعی و مالیاتی به منظور مشارکت در رشد تولید ساده سازی می شوند.



ربیعی محافظت از مجموعه منابع اقتصادی برای صاحبان صندوقها که بازنشستگان و روستاییان و کارگران و عشایر هستند، مورد تاکید قرار داد.



وی گفت: طراحی های لازم برای این صندوقها مورد بحث قرار گرفت که چگونه تاثیر آنها را در رشد کشور افزایش داد و منابع بیشتری نیز کسب شود.



ربیعی با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث این نشست مشترک، خروج این صندوقها از صنایع دست و پاگیر و کم بازده بود، افزود: این صندوقها باید سیاست انقباضی اتخاذ و برای پایداری منابع در محل های مفید سرمایه گذاری کنند.



طی نشست مشترک وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ارائه مفاصا حساب تامین اجتماعی ظرف 24 ساعت خبر داد و گفت: این سازمان بیشترین تعامل را با صنایع دارد.



سیدتقی نوربخش با اشاره به تعامل این سازمان با جامعه کارفرمایی، گفت: اکنون مشکل 22 ساله نیشکر هفت تپه و نیز نساجی مازندران حل شده و به صورت موردی هم مسایل بیمه ای کارگاهها حل خواهد شد.



وی با بیان اینکه هیچ بنگاه تولیدی بابت بدهی بیمه ای تعطیل نمی شود، تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی خصوصی ترین صندوق و متعلق به کارگران است و باید شرایط برای مشارکت صندوقهای مشابه در جهت توسعه کشور فراهم شود.



اقتصام (1)1559**1558

انتهای پیام /*


5252006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان بورس در نامه ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خوراک نفت و فرآورده های شرکت های پالایشی شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شاخص کل بورس در معاملات امروز، ریزشی 62 هزار واحدی را تجربه کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت رجا 7 سال است بابت لکوموتیو در اختیار پولی پرداخت نکرده است، گفت:پیشرفت فیزیک قطار برقی تهران-مشهد صفر درصد است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل راه آهن از برگزاری مزایده واگذاری 50 لکوموتیو متوقف طی مردادماه خبر داد و گفت:دیگر نیازی به واگن باری نداریم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» افزایش فقر و کاهش سطح رفاه یکی از شاخص ترین نتایح سوءمدیریت اقتصادی در دهه 90 بوده است. یک سوم درآمد سرانه مردم در طول این دهه محو شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت فروش شکر تصفیه شده بسته بندی یک کیلوگرمی49500 تومان برای مصرف کننده نهایی و به صورت فله 42500 تومان اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، با دفاع از تعطیلی شنبه، می گوید: تعطیلی پنجشنبه در ایران باعث می شود ارتباط ما نه تنها با کشورهای غیرمسلمان بلکه با کشورهای مسلمان و منطقه نیز از چهار روز به سه روز کاهش یابد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موفقیت بانک مرکزی در تحقق هدف گذاری کاهش نرخ رشد نقدینگی به 25 درصد در سال گذشته، گفت: این دستاورد در کاهش نرخ تورم نیز تاثیرگذار بود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نتایج یک نظرسنجی بین المللی نشان می دهد که جدایی کامل اقتصادی از چین برای کشورها "اگر نگوییم غیرممکن، دشوار" است چرا که قدرت اول اقتصاد آسیا همچنان یک "تامین کننده حیاتی" برای بسیاری از نقاط جهان محسوب می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» 4 ضلعی رکود متشکل از نرخ بهره مثبت، حذف شوک گونه ارز ترجیحی، مدیریت بازار ارز غیررسمی و وضع مالیات های جدید، اگر چه تبعاتی از جمله افزایش بیکاری را به دنبال دارد اما از طرفی می تواند منجر به ایجاد منافعی برای حداقل بگیران شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است