اقتصادی 12:52 - 12 اردیبهشت 1403
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که پروانه های ساختمانی سه ماه صادر نشود از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر خواهد شد‌.

صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات  بانکی  ۵ نوع تسهیلات است اول در بافت فرسوده از تمامی تسهیلات نهضت ملی بدون شرایط چهارگانه قابل پرداخت است.

وی افزود: در برنامه هفتم  بندی  آمده است که بر اساس آن تمامی حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌های نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد  و تا سقف ۵ واحد از تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان  وام صفر درصد است که کم است و باید افزایش پیدا کند و همچنین تسهیلات اسکان موقت است که ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و در ۹۰ میلیون تومان هم در سایر شهرها پرداخت می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: همچنین تسهیلات مقاوم سازی و مرمت بافت‌های تاریخی وجود دارد که همان تسهیلات نهضت ملی مسکن است که ۸۰ درصد وام ساخت را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین یک وام ودیعه در بافت‌های تاریخی را هم داریم که ساکنان این بافت‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند‌.

وی در خصوص سوال دیگر  باشگاه خبرنگاران در خصوص صددر مدت زمان پروانه های ساختمانی گفت: طبق برنامه هفتم حداکثر مدت صدور ظرف سه ماه پرداخت شود و اگر صادر نشود در حال برنامه ریزی هستیم که از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود‌.

او گفت: مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران ۶ ماه است و میانگین کشوری ۸ است  در برخی از شهرها از ۲هفته ای صادر می‌شود و حتی در اصفهان به صورت الکترونیکی پروانه های ساختمانی صادر می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار  واحد مسکونی را از سال ۸۴ تا کنون  نوسازی شده است.


12052337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طبق مصوبه 659 شورای رقابت، خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه 543 خارج شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خردادماه 1403 اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مرکز آمار ایران از افزایش 53 درصدی عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی کشور در فروردین 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سهمیه های بنزین خردادماه خودروهای شخصی و عمومی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد امروز (یکم خرداد ماه) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره قراردادهای کار کارگران می گوید: نزدیک به 50 درصد کارگاه ها قرارداد تک نسخه ای دارند و نسخه قرارداد دست کارگر نیست.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.44 درصد کاهش به 83 دلار و 34 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در مجموع 28 جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود 4,4 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد شاخص خود در بخش کشاورزی کشور، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال 1402 را ارائه کرد و از افزایش 129 درصدی خرید تضمینی و 22 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه واردات در قبال صادرات غیرکشاورزی بهترین روش برای تسهیل برگشت ارز است، از اتاق ایران خواست با طراحی پلتفرمی برای اتصال واردکننده و صادرکننده به یکدیگر، این امر را عملیاتی کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر جهاد کشاورزی، شورای معاونان را به رصد بیش از پیش بازار کالاهای اساسی توصیه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است