بین‌الملل 16:49 - 10 اردیبهشت 1403
رژیم صهیونیستی به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نخست‌وزیر، وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی این رژیم را این هفته صادر کند.

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم]اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی]را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم]اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ماه دسامبر (آذر/دی) از منطقه بازدید و اعلام کرد که تحقیقات او «با سرعت، دقت، قاطعیت و با تاکید بر این که ما نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس شواهد محکم عمل کنیم» پیش می‌رود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه، که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حدود ۳۵ هزار نفر را در این باریکه کشته است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو شب گذشته با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرد و مدعی شد که «اسرائیل اکنون منتظر پاسخ حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید است.»

ان‌بی‌سی نیوز خاطرنشان می‌کند که «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) مستقر در لاهه هلند، می‌تواند افراد را به جنایات جنگی و دیگر اتهامات مرتبط متهم کند. این دادگاه جدا از «دیوان دادگستری بین‌المللی» (CIJ) است که شکایات و پرونده‌های میان کشور‌ها را بررسی می‌کند و اکنون نیز در حال تحقیق در مورد اتهام اقدامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

منبع: ایرنا


12051768
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع خبری یمنی از ره گیری و انهدام یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو 9 ریپر» در مرکز یمن خبر دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک شبکه تحقیقی فهرستی از دارایی های صدها مقام کنونی و پیشین و نهادهای حکومتی کشورهای مختلف از جمله مقامات سابق افغانستان در دبی را منتشر کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با بیش از 60 راکت کاتیوشا 3پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع خبری رژیم صهیونیستی تصاویری از لحظه زیر گرفتن 5 نظامی رژیم اسرئیل در حیفا واقع در شمال غرب فلسطین اشغالی منتشر کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع صهیونیستی از زیرگرفته شدن 5 نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل یک پایگاه نظامی در حیفا و زخمی شدن آنها خبر دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» محافل رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره قدرت اطلاعاتی حزب الله اعلام کردند که افسران اسرائیلی بعد از سرنگونی بالن جاسوسی ارتش اسرائیل به دست حزب الله بسیار خشمگین هستند و معتقدند که اسرائیل بازدارندگی خود را در شمال به طور کامل از دست د...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه ایران بند مربوط به جزایر سه گانه ایرانی در بیانیه نشست سران اتحادیه عرب را محکوم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» ادعای آمریکا درباره عدم تشویق اوکراین برای حمله به خاک روسیه، تلاش کی یف برای دستیابی به سامانه های دفاع هوایی بیشتر و مخالفت انگلیس با اعزام نیروی نظامی به اوکراین، از جمله مهمترین رویدادها درباره جنگ هستند. 
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه سوء قصد به جان نخست وزیر اسلواکی را جنایتی وحشتناک نامید که هیچ توجیهی ندارد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز یادآور شد: روبرت فیکو همیشه با شجاعت مواضع خو را در برابر سیاست غرب جمعی بیان می کند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر صنعت و تجارت طالبان در حاشیه مجمع اقتصادی روسیه و جهان اسلام با رئیس جمهور تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است