سیاسی 12:22 - 05 خرداد 1394
با هدف رفع ایراد شورای نگهبان انجام شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهار ایراد شورای نگهبان به طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اصلاح کردند.

تشکیل شورای مشترک قوای سه گانه برای هماهنگی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، براساس ماده یک این طرح، شورایی با عضویت معاون اول رئیس جمهور، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس قوه قضائیه به منظور کسب اطلاع از برنامه‌های سه قوه و هماهنگی لازم در جهت رفع موانع اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به تناسب وظایف و اختیارات قانونی هر قوه تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس در اصلاح ماده 2 چنین مصوب کردند: کارگروه مشترکی از قوای سه‌گانه با انتخاب شورای مذکور در ماده یک ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون، موظف است در صورت لزوم با کسب نظر کارشناسی صاحب‌نظران، قوانین و مقررات مرتبط با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی کند تا به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو موارد مغایر و تنقیح موارد مرتبط با این سیاست‌ها، اقدام قانونی متناسب با اختیارات هر قوه را به صورت پیشنهاداتی به ریاست آن قوه در ضمن گزارش‌های سه‌ماهه ارائه دهد.

مجلس در ماده سه طرح مذکور دولت را مکلف کرد تا اجرای قوانین مربوط به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده و در لوایح ارسالی خصوصاً برنامه‌های 5 ساله توسعه و بودجه‌های سنواتی این سیاست‌ها و احکام قانونی مربوط را مدنظر قرار دهد. بدین منظور با هماهنگی شورای مذکور در ماده یک و در صورت لزوم کسب نظر کارشناسی صاحب‌نظران، شاخص‌های مربوط به میزان تحقق اقتصاد مقاومتی را تعیین و به صورت مستمر پایش نماید.

مجلس در ماده 4 شورای هماهنگی و پیگیری اقتصاد مقاومتی را موظف کرد تا پایان خردادماه هر سال عملکرد سال گذشته و برنامه‌های یکساله هر قوه را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بررسی،‌ جمع‌بندی و به منظور اطلاع عموم، جهت قرائت در صحن علنی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

انتهای پیام


6447298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فهرست انتخاباتی شورای وحدت برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، با اشاره به رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال، اعلام کرد که تراز تجاری در این ماه، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت گسترده برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در پانزدهمین نشست کنفرانس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، تهران را به مقصد پایتخت گامبیا ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوترابی فرد گفت: از نگاه تحلیلگران نظامی راهبرد‌های عملیات وعده صادق بسیار گسترده است و غرب این عملیات را آغازگر تحولات بزرگ در منطقه تعریف می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از این تیپ بازدید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌ها باید‌ها و نباید‌های خود را دارند، اما آن چیزی که همیشه ادعا می‌کنند که در انجامش تلاش می‌کنند، بیان واقعیت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:دولت نتانیاهو به دلیل بحران هویت و شکست‌های پی در پی در صحنه بین المللی هر لحظه ممکن است سقوط کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است