علمی فناوری 10:30 - 14 مرداد 1394
از سوی جهاد دانشگاهی لرستان محقق شد؛
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان از طراحی دستگاه پیش نشانگر زمین‌لرزه بر پایه سنجنده‌های الکترومغناطیس در استان خبر داد.

طراحی دستگاه پیش نشانگر زمین‌لرزه بر پایه سنجنده‌های الکترومغناطیس

دکتر محمد صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به توانمندی‌ معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان و ورود آن به حوزه فنی مهندسی، افزود: سال گذشته پس از فراخوان اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان درخصوص ارائه سامانه پیش‌نشانگر زلزله بر پایه سنجنده‌های الکترومغناطیس برای محافظت بهینه از سیستم حمل و نقل ریلی کشور، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان آمادگی خود را جهت اجرای این طرح اعلام کرد.

وی بیان کرد: این طرح اولین پروژه معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه فنی مهندسی بود که جهت اجرای آن سامانه ای طراحی شد که ضمن نمایش مسیر راه آهن و 15 گسلی که در طول مسیر آن قرار دارند این قابلیت را دارد که در صورت دریافت سیگنال‌هایی مبنی بر خطر وقوع زلزله و میزان شدت خطر بلافاصله هشداری متناسب با سطح خطر دریافتی ایجاد نموده و گسلی که علایم خطر از آن دریافت شده را بر روی نقشه نمایش داده و میزان خطر را نیز بر روی گسل مذکور نمایش دهد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این دستگاه پس از نصب در اتاق کنترل راه آهن با نشان دادن موقعیت فعلی قطار نسبت به منطقه خطر می‌تواند به اخذ تصمیم متناسب با خطر ایجاد شده کمک نموده و باعث شود که مدیریت شرایط به بهترین نحو صورت گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: در این سامانه قابلیت مونیتورینگ موقعیت قطار و همچنین کنترل سرعت قطار از راه دور نیز پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار می‌توان در فازهای بعدی طرح، آنها را به صورت عملیاتی پیاده‌سازی کرد.

صارمی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از طراحی این سامانه پیش‌بینی زلزله نیست، تصریح کرد: نرم‌افزارطراحی شده جهت استفاده در این سامانه، دارای انعطاف‌پذیری بسیار زیادی بوده و این امکان را ایجاد می‌کند که در صورت نیاز برای کاربردها و مکان های مختلف قابلیت اجرایی داشته باشد.

صارمی با بیان اینکه در استان افراد صاحب ایده و تحصیلکرده فراوانی وجود دارند، حمایت از طرح های نو و کاربردی را عاملی تاثیرگذار در تشویق این افراد دانست و اظهار امیدواری کرد تصمیم گیرندگان کلان استان و کشور در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

وی موفقیت دراجرای این طرح که برای اولین بار و با توجه به ایده های همکاران اجرایی طرح صورت گرفته را مدیون تلاش یک ساله همکاران به خصوص دکتر کردی دانست و گفت: بدون همکاری این دوستان این طرح به سرانجام نمی‌رسید.

انتهای پیام


6861154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشخصات فنی و تصاویر مینی‌کامپیوتر جدید کورسیر در آستانه‌ رونمایی فاش شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه مراسم بزرگ مایکروسافت، آزمایش عمومی قابلیت‌های جدید کوپایلت در ویندوز ۱۱ موقتا به‌حالت تعلیق درآمد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در همایش کشوری آموزش علوم پزشکی از پنج پژوهشگر، ۶ ایده نوآورانه دانشجویی، سه پایان نامه برتر آموزش پزشکی، یک سخنرانی کوتاه و یک کارگاه آموزشی تقدیر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر تازه منتشر شده منتسب به آیفون ۱۶ خبر از تغییرات در آرایه دوربین نسخه معمولی و پلاس در کنار ضخامت کمتر تمامی مدل‌ها می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل به تازگی به ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا یوتیوب اشاره کرده که در زمینه ساخت ویدیو‌های جدید به آنها کمک می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین اعلام مرکز ثبت دامنه کشوری تاکنون یک میلیون و ۶۲۵ هزار و۵۷۶ دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده که در این میان پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیشترین دامنه فعال را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در یک آزمایش، ۱۰۰ اپلیکیشن روی یک گوشی اندرویدی و آیفون نصب شده و داده‌های ارسالی آنها برای سرور‌های خارجی بررسی شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون سابق آموزش و پرورش گفت: بر اساس یک آمار حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ژاپنی‌ها به دستاورد فوق‌العاده‌ای در زمینه تست 6G رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است