استانی 19:11 - 05 شهریور 1393
تبریز- خبرگزاری مهر: سالن ورزشی چند منظوره ولیعصر و مجتمع ورزش های رزمی شهید حامدی میانه همزمان با هفته دولت با اعتبار مجموع 22.5 میلیارد ریال افتتاح شدند.

افتتاح دو سالن ورزشی با اعتبار 22.5 میلیارد ریال در میانه

به گزارش خبرنگار مهر، سالن ورزشی چند منظوره ولیعصر میانه در دو طبقه و در هزار و 400 مترمربع با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال و مجتمع ورزش های رزمی شهید حامدی میانه در سه طبقه دارای شش سالن تمرینی با هزینه ای بالغ بر 17 میلیارد ریال از اعتبارات استانی عصر چهارشنبه به بهره برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در این آیین اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در زمینه های ورزشی بوده و قهرمانان زیادی از این خطه در مسابقات آسیایی و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

اسماعیل حیدری آزاد ادامه داد: در طول پنج ماه نخست سال جاری 19 مدال توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده است که این امر نشان از استعدادهای بالای ورزشی در این منطقه دارد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش فضای ورزشی در این شهرستان گفت: با وجود این ظرفیت ها هم اکنون باید در پی افزایش سرانه و همچنین توسعه مکان های ورزشی در شهرستان باشیم زیرا با توسعه ورزش می توان شاهد پایین آمدن بسیاری از مفاسد و آسیب های اجتماعی باشیم.

حیدری آزاد ادامه داد: درآمدهایی که از مجموعه های ورزشی حاصل می شود را باید ساماندهی مناسبی بکنیم و از این هزینه ها در جهت توسعه ورزش شهرستان و همچنین تجلیل از ورزشکاران نمونه استفاده کنیم.

وی با اشاره به ناتمام ماندن استادیوم پنج هزارنفری میانه با گذشت پس از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی آن گفت: در نظر داریم این پروژه را در هفته دفاع مقدس به بهره برداری برسانیم تا با افتتاح آن شاهد روی آوردن جوانان منطقه به ورزش های مختلف باشیم.

فرماندار میانه ادامه داد: همچنین ایجاد استخر چند منظوره در این مجتمع تصویب شده که امیدواریم با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس و امام جمعه میانه و نیز حمایت اداره ورزش و جوانان شهرستان و استان به سرانجام برسد.

وی همچنین از بهره برداری 41 پروژه همزمان با هفته دولت با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال در این شهرستان طی هفته دولت خبرداد.

توسعه ورزش زمینه ساز جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تاثیر ورزش بر روی افراد و همچنین جامعه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بزه کاری های اجتماعی، آمار 70 درصدی طلاق دراعتیاد است که اگر مکان های ورزشی را توسعه داده و بر امکانات ورزشی بیفزاییم شاهد کاهش میزان اعتیاد در شهرستان خواهیم بود.

محمدعلی مددی ادامه داد: دولت باید توجه ویژه ای به بحث اعتیاد داشته باشد و هرگونه هزینه کردی در این خصوص بجا بوده و زمینه ساز کاهش مشکلات اجتماعی می شود.

وی افزود: افتتاح این دو سالن ورزشی می تواند گام موثری برای توسعه ورزش در شهرستان و روی اوردن جوانان به ورزش قهرمانی باشد که این امر علاوه بر تضمین سلامت جامعه زمینه ساز کشف استعدادها و بالا رفتن توان ظرفیت قهرمانی و مدال آوری ورزشکاران می شود.

مددی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر و با تخصیص اعتبارات ویژه شاهد اتمام استادیوم پنج هزار نفری این شهرستان نیز باشیم.

اجرای بیش از176برنامه فرهنگی، ورزشی و همگانی در هفته دولت در استان

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به برنامه های این سازمان در هفته دولت گفت: سه پروژه عمرانی ورزشی در میانه و هشترود افتتاح شده و بیش از176برنامه ها فرهنگی و ورزشی و همگانی در هفته دولت در استان برگزار می شود.

سید محمد شروین اسبقیان ادامه داد: ورزش آذربایجان شرقی و میانه که همواره پیشرو ورزش قهرمانی و اخلاق دینی در ورزش کشور بوده نیز به دنبال پرورش و تربیت قهرمانانی است که قدرت بدنی و روحانی را با هم پرورش می دهند و نماد ورزش آذربایجان شرقی به عرصه قهرمانی و پهلوانی در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به هدف ورزش استان در سال جاری گفت: دورنمای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، حضور موفق در المپیک ریودوژانیرو است و به دنبال این هستیم که حتما از استان آذربایجان شرقی، ورزشکاران زیادی روی سکو بروند.

اسبقیان ادامه داد: خوشبختانه در سال های گذشته بیشتر پروژه های ورزشی که در استان شروع شده بود به بهره برداری رسیده و برابر برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم پروژه ها با پیشرفت زیر 50 درصد را به بخش خصوصی و بالای 50 درصد را با استفاده از منابع اداره کل به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: با افتتاح این فضاها شاهد افزایش سرانه ورزشی کنونی شهرستان از 46 صدم درصد به 48 صدم درصد خواهیم بود.

اسبقیان با تشریح عملکرد اداره کل در سال 92 و مقایسه آن با سال 93 گفت: خوشبختانه ورزش استان در تمام شاخص ها و با طرح ریزی برنامه پنج ساله، موفق شد از رتبه 28 در سال 88 به رتبه اول در سال 92 صعود کند و این موفقیت بزرگ حاصل تلاش تمام ادارات همچون آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، بسیج ورزشکاران و باشگاه های ورزشی بود.


4582391
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است