سیاسی 15:03 - 13 فروردین 1399
ارزیابی روحانی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ فتح مجلس یازدهم به دست اصولگرایان/ درخواست قانونگذاران آمریکایی برای تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه ایران/ فیلم پیام همدلی مردم ژاپن به ملت ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در سیزدهم فروردین

کمک به کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند/طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مفید بوده است

به گزارش ایسنا ارزیابی رئیس جمهور از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در جلسه هیات دولت در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی یادآور شد: در طرح دوم فاصله گذاری اجتماعی ۳۰ درصد کاهش ابتلا داشتیم و طبق نظر کارشناسان هر دو طرح اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی مفید بوده است. ما تلاش کردیم از تجربه همه استفاده کنیم ولی خودمان را اسیر تجربیات دیگران نکردیم.

رئیس‌جمهور همچنین از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد دلار برای رفع مشکل کسب و کارهای که در این مدت دچار مشکل شدند ، خبر داد.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش های آسیب دیده پرداخت می شود

درحاشیه همین جلسه معاون اول رئیس جمهور هم خبرداد که چیزی در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در ستاد اقتصادی هفته گذشته دولت تصویب شد که به صورت تسهیلات به بخش هایی که آسیب دیده‌اند پرداخت شود.

ربیعی آخرین تمهیدات دولت برای مبارزه با کرونا را تشریح کرد

همچنین سخنگوی دولت ضمن تشریح آخرین تمهیدات دولت برای مبارزه با ویروس کرونا گفت : وام گیرندگانی که اقساط از حساب‌شان برداشت شده می توانند به بانک مرکزی شکایت کنند.

فتح مجلس یازدهم به دست اصولگرایان

بخش آخر (دوازدهم) گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران۹۸ با عنوان " فتح مجلس یازدهم به دست اصولگرایان " هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

فیلم پیام همدلی مردم ژاپن به ملت ایران

جمعی از شخصیت‌های ایران‌شناس، علاقه‌مندان، فرهنگ دوستان و فارسی‌آموزان ژاپنی (۲۵ نفر) ضمن ارسال پیامهای ویدیویی (و یک نقاشی) به رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، با ملت ایران در مبارزه با ویروس کرونا و رفع تحریم ها همراهی کردند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در واکنش به این پیام اعلام کرد:از همراهی و همدلی ملت عزیز ژاپن سپاسگزاریم و برای دولت و ملت ژاپن سلامتی آرزومندیم.

 این پیام همدلی ژاپنی ها هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع مقابله با کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

نوروز کرونایی رییس مجلس

صمیمانه از مدنیت، تاب آوری و همکاری جمعی مردم تشکر می‌کنم

درخانه میمانیم تا نحسی ‌کرونا را با کمک هم بدر کنیم

قدردانی رئیس دفتر روحانی از کسانی که امروز در خانه می‌مانند

موضوع کرونا باید از حوزه سیاسی خارج شود/ ایران در مسیر تنش زدایی گام بردارد

اگر می‌خواهیم کسب‌وکارها بیشتر آسیب نبینند، در خانه بمانیم

***

قانونگذاران آمریکایی خواستار تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شدند

درخواست ۳۲ عضو کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌های اعمالی ایالات متحده علیه ایران از دیگر اخبار پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

در این رابطه وبگاه هافینگ‌تون پست در خبری اختصاصی نوشت که بیش از ۳۰ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به مقامات ارشد دولت آمریکا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا شدند و ادعا کردند که این تحریم‌ها مانع مقابله ایران با شیوع گسترده ویروس کرونا می‌شود.

پمپئو احتمال تغییر سیاست‌های آمریکا علیه ایران را رد نکرد

خبر بعدی، ادعای جدید وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر امکان ارزیابی مجدد در سیاست‌های آمریکا علیه ایران بود.

مایک پمپئو درباره احتمال تغییر مواضع آمریکا در خصوص تحریم‌هایش علیه ایران، گفت: ما به طور مداوم تمام سیاست‌های‌مان را ارزیابی می‌کنیم. پس پاسخ به سوال این‌که آیا ممکن است تجدید نظر کنیم؟ مثبت است.

برنی سندرز خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

تاکید ات برنی سندرز، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ درباره اینکه تحریم‌های واشنگتن مانع ارسال کمک‌های پزشکی به ایران است نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

وی در توییتی با اشاره به آمار کشته شدگان ویروس کرونا در ایران نوشت: اما تحریم‌های آمریکا مانع ورود دارو و کمک‌های پزشکی به ایران است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های ایران شد

درهمین ارتباط گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ خواستار لغو تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران شد.

هلال الور در بیانیه‌ای اعلام کرد: تداوم تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا و تا حد کمتری زیمبابوه به شدت به شهروندان عادی ضربه می‌زند.

آمریکایی‌ها از تشنج‌آفرینی در منطقه پرهیز کنند

خبر پربازدید بعدی، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حضور و تحرکات نظامی آمریکا در عراق بود.

عباس موسوی از نیروهای آمریکایی خواست به مطالبات دولت و مردم عراق مبنی بر خروج از این کشور احترام گذاشته و از تشنج‌آفرینی در منطقه پرهیز کنند.

مقایسه سفرهای خارجی روحانی در ۷ سال گذشته

حسن روحانی کم کم به ماه های پایانی ریاست جمهوری خود نزدیک می شود. رئیس جمهوری که با عنوان شیخ دیپلمات شناخته می شد و میزان سفرهای خارجی او برای گسترش روابط جمهوری اسلامی با کشورهای جهان نشان می دهد که او یکی از روسای جمهور پرسفر ایران بوده است.

گزارشی از سفر های روحانی در هفت سال گذشته هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام


10465412
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است