بین‌الملل 11:25 - 18 بهمن 1394
محافظان شخصی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر وی به اکوادور به سه خانم معترض به حضور اردوغان در کشورشان حمله کرده و آنان را با خشونت از سالن سخنرانی بیرون کردند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه ، این حادثه روز پنجشنبه هفته گذشته روی داد و سه خانم اکوادوری مخالف اردوغان هنگام سخنرانی وی در موسسه مطالعات عالی ملی در شهر کیتو، پایتخت این کشور، از سالن بیرون انداخته شدند.

این فعالان زن که از سیاست‌های اردوغان علیه کردها و همچنین حمایت آنکارا از تروریست‌های تکفیری خشمگین بودند، حین سخنرانی وی شعار می‌دادند: «قاتل را بیرون کنید».



محافظان شخصی اردوغان همچنین مانع از تصویربرداری رسانه‌ها از این اقدام خشونت بار شدند.



این گزارش می‌افزاید، فردی اکوادوری که برای حفاظت از این خانم‌ها مداخله کرد، در این درگیری زخمی شد. دیگو وینتیمیا تصاویری از دست و بینی خونی و همچنین بازوی کبود شده‌اش را در صفحه شخصی‌اش در توییتر منتشر کرده است.



گابریلا ریوادنیرا رئیس مجلس ملی اکوادور نیز در پیامی توییتری، حمله محافظان شخصی اردوغان به وینتیمیا را محکوم کرد.



فعالان زن مخالف اردوغان پس از این حادثه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند نیروهای امنیتی اردوغان صورت و اعضای حساس بدنشان را مورد ضرب و جرح قرار داده و کبود کردند.



همچنین در بیرون از سالن محل سخنرانی اردوغان شماری از معترضان گردآمده بودند و شعارهای علیه وی سر دادند.



ترکیه در ماه‌های اخیر حملات گسترده‌ای را علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مناطق جنوبی این کشور آغاز کرده است.



ترکیه همچنین مواضع شبه نظامیان را در مناطق شمالی عراق هدف قرار داده که این حملات با انتقادهای گسترده‌ای روبرو شده است.



سازمان حقوق بشر ترکیه اعلام کرده است از آگوست گذشته تاکنون، در حملات ارتش ترکیه علیه مواضع شبه نظامیان کرد، تاکنون حدود 200 غیرنظامی از جمله 39 کودک کشته شده‌اند.



همچنین با بالا گرفتن درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد، هزاران نفر از ساکنان شهر دیاربکر، بزرگترین شهر در مناطق جنوب شرقی ترکیه، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

تصاویر از راشاتودی

52310


7660772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و هیئت همراه آن ها در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت های عراقی پیام تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به اعتراف یک رسانه عبری زبان، خطراتی که سران سرویس های امنیتی حتی پیش از جنگ غزه نسبت به آن هشدار داده بودند امروز با شدت بیشتری اسرائیل را به چالش کشیده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر خارجه دولت موقت لبنان شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور ترکیه در پیامی، شهادت رئیس جمهور کشورمان را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه در پیامی به رهبر معظم انقلاب شهادت رئیس جمهور و تنی چند از سران ایران را تسلیت گفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» شورای راهبردی روابط خارجی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در پیامی تصریح کرد: تحرک جناب آقای رئیسی در حضور منظم در اقصی نقاط کشور و در رسیدگی به مشکلات مردم زبانزد همگان بود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان، دولت لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر سابق امور خارجه ایران در واکنش به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: فاجعه دیروز هم یکی از مقصرین اصلی آن آمریکا است که علی رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» لشکر فاطمیون با انتشار بیانیه ای با اشاره به سانحه بالگرد رئیس جمهور هیئت همراه ایشان اظهار داشت ایشان اجر خدمت بی شائبه، اخلاص و تعهد و پایداری بر آرمان های انقلاب اسلامی و قدس شریف را گرفت و به خیل شهدا پیوست.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است