اقتصادی 08:02 - 10 اردیبهشت 1403
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در فروردین میزان جابه جایی کالا‌های اساسی از بنادر به ۱.۵ میلیون تن رسید که رشد ۷.۵ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

رشد ۷.۵ درصدی حمل کالای اساسی توسط ناوگان جاده‌ای از بنادر کشور

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  میزان جابجایی کالا از بنادر در سال گذشته  ۵۵۵ میلیون تن بوده که رشد ۱۰ درصدی  نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است گفت:  میزان جابجایی محمولات گروه کشاورزی دامی غذایی در سال گذشته بیش از ۱۰۲ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۷ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: میزان جابجایی کالاهای اساسی حمل شده از بنادر کشور در سال گذشته برابر با ۲۱.۶میلیون تن بوده است. 

 مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل  اظهار کرد: میزان جابجایی کالاهای اساسی حمل شده از بنادر کشور توسط ناوگان جاده ای در فروردین ماه امسال بالغ بر ۱.۵میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۷.۵درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه  سازمان راهداری اقدامات ویژه ای در خصوص تسریع در حمل کالای اساسی  در دستور کار خود قرار داده است افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با برنامه ریزی و فعالیت مستمر با همت تلاشگران حمل و نقل اعم از رانندگان و شرکت های حمل و نقل بدون وقفه و در تمامی ایام، نسبت به پیگیری و هماهنگی جهت حمل کالاهای اساسی اقدام می کند.

حمدالهی اظهار کرد: باتوجه به تلاش های موثر و مستمر و فراخوان های متعدد جهت جذب ناوگان و اعزام آنها برای حمل کالاهای اساسی و ایجاد بستر بسیار مناسب ناوگان آماده حمل در بنادر کشور، در صورت مناسب بودن وضعیت تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادرکشور و همچنین درخواست حمل کالا توسط صاحبان کالا اعم از دولتی و خصوصی، ظرفیت وآمادگی کامل جهت حمل کالاهای اساسی توسط رانندگان و ناوگان فعال در زمینه حمل و نقل فراهم است.

 


12051555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر راه و شهرسازی از رشد 55 درصدی ترانزیت جاده ای طی امسال خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای اعلام کرد امکان تداوم تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده وجود دارد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در 15 قسط خبر داده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در حالی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال 9 میلیون پیامک به مالکان خانه های خالی خبر داده که برخی نمایندگان مجلس معتقدند هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» دولت آمریکا روز سه شنبه به بهانه محافظت از کارگران و کسب و کارهای آمریکایی تعرفه های شدیدی را برای واردات از چین وضع کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» با احتساب عدم النفع 5.5میلیارددلاری هرسال تأخیر در توسعه فاز 11 پارس جنوبی، دو دهه تأخیر در توسعه این فاز حدود 110میلیارد دلار عدم النفع یا بهتر است بگوییم زیان برای کشور به دنبال داشته که 55میلیارد دلار آن مربوط به تأخیرات دهه 90 شمسی است....
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در 23 استان از جمله تهران طی امروز و فردا خبر داد و اعلام کرد در برخی مناطق بارش های سیل آسا می بارد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طرح اختصاص سهمیه گازوئیل بر اساس حرکت در فاصله بین مبدا تا مقصد و منطبق با بارنامه فقط در جایگاه های عرضه سوخت واقع در مسیر به صورت آزمایشی از خرداد ماه اجرا می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» جدول سرانه مالیاتی 15 صنف در سه سال گذشته در حالی منتشر شد که مالیاتی که تمامی این صنوف در طول یک سال پرداخت می کنند، تقریباً از مالیات یک سال یک کارگر کمتر است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طبق قانون جدید تامین مالی، هرگونه نقل وانتقال دارایی به شرکت های سهامی طرح (پروژه)، صندوق های تأمین مالی زمین ساختمان املاک و مستغلات از اشخاص مؤسس آن ها و بالعکس مشمول نرخ مالیات صفر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است