اجتماعی 18:54 - 23 مهر 1398
بسته اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه
"افزایش یک متری تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه، پرداخت «وام ازدواج» ۲۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان از آبان ماه، اعتراض دیابتی‌ها به سهمیه‌بندی انسولین + پاسخ تامین‌اجتماعی، نگذارید سلامت مردم ایران لگدمال زورگویی حکومتی خودکامه شود، افتتاح زیرگذر استاد معین در ۲۲ بهمن و زیرگذر گیشا تا پایان سال و آمار نابینایی و کم‌بینایی در ایرانیان" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

اعتراض دیابتی‌ها به سهمیه‌بندی انسولین/آغاز پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان از آبان

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

افزایش یک متری تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به افزایش یک متری تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل گفت: برای اینکه به سمت احیای دریاچه حرکت کنیم باید به فکر صرفه جویی آب در بخش کشاورزی باشیم.

مسعود تجریشی گفت: مطالعات و بررسی‌ها نشان داده است که می‌توانیم در بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه۴۰ درصد مصرف آب را کم کنیم و آن را به دریاچه ارومیه اختصاص دهیم. طی سال گذشته نیز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۹ درصد از مصرف آب کشاورزانی که در پایاب سدها بودند بدون بروز هیچ مشکلی اجتماعی کاهش پیدا کرد.

پرداخت «وام ازدواج» ۲۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان از آبان ماه

سرپرست اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: پرداخت وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی برای ۱۵۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری آبان ماه امسال اجرایی خواهد شد.

جعفر داداشی گفت: وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان صرفا به ۱۵۰۰ نفر از افرادی که در سامانه اینترنتی وام ازدواج در سایت صندوق بازنشستگی کشوری در تیرماه امسال ثبت نام کرده بودند و واجد شرایط لازم هستند و اولویت بندی شده‌اند تعلق خواهد گرفت. پس از پرداخت مبلغ وام، نتایج آن در سامانه مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.

شهردار تهران اعلام کرد

افتتاح زیرگذر استاد معین در ۲۲ بهمن و زیرگذر گیشا تا پایان سال

شهردار تهران از افتتاح دو زیرگذر «استاد معین» و «گیشا» به ترتیب در ۲۲ بهمن و اسفند سال جاری خبر داد.

پیروز حناچی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته کارشناسان کف مترو خط ۴ با سقف زیرگذر استاد معین تنها نیم متر فاصله دارد و آیا مسائل ایمنی آن رعایت شده یا نه، گفت: این مساله پیچیدگی پروژه استاد معین بود و این مجموعه از دو شریان اصلی مترو و خیابان آزادی عبور می‌کند که با اجرای عملیات لاینینگ ایمنی آن ارتقاء خواهد یافت.

اعتراض دیابتی‌ها به سهمیه‌بندی انسولین + پاسخ تامین‌اجتماعی

طی چند ماه اخیر بیماران مبتلا به دیابت با مشکلاتی برای دریافت انسولین از داروخانه‌ها مواجه شده اند و وقتی به داروخانه می‌روند به آنها گفته می‌شود که باید به مرکز اسناد پزشکی و پایگاه های تعیین شده دیگر مراجعه و تاییدیه مجددی از تامین اجتماعی دریافت کنند تا بتوانند سهمیه دارویی خود را دریافت کنند.

دکتر جلال، رئیس اداره دارویی اسناد پزشکی تهران گفت: بعد از بررسی‌های تکمیلی و به علت آمار بالای فروش انسولین و مصرف بی رویه‌ای که داشت، طی هماهنگی با معاونت درمان و انجمن غدد، پروتکل جدید نوشته شد تا بتوانیم کنترل هزینه کنیم و جلوی مصرف بی رویه را بگیریم. از ۱۳ فروردین کم کم بیماران به ۱۰ پایگاه ما مراجعه کردند. داروخانه‌های ۱۳ آبان، هلال احمر مرکزی، هلال احمر جشنواره و هلال احمر شهرری، ۲۹ فروردین، پایگاه شهید کاظمی و مرکز اسناد پزشکی از این جمله بودند.

وی با بیان اینکه از اواخر شهریور کدهای قدیمی نیز مسدود شدند تا آنها که باقی مانده بودند ملزم شوند مراجعه کنند تا سهمیه شان طبق پرونده جدید ثبت شود گفت: اکنون دیگر روند عادی شده است و از مرحله پیک مراجعات عبور کرده‌ایم.

وزیر بهداشت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی:

نگذارید سلامت مردم ایران لگدمال زورگویی حکومتی خودکامه شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی ما به دارو، تجهیزات پزشکی و غذا، جنایتی علیه بشریت است، خطاب به شرکت‌کنندگان در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: از شما و سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود نگذارید سلامت مردم صلح طلب ایران لگدمال زورگویی و عهدشکنی یک حکومت خودکامه شود.

دکتر سعید نمکی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت:  تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم ما به دارو تجهیزات پزشکی و غذا تهدیدی برای سلامت مردم و به قول رئیس جمهور محترم جنایتی علیه بشریت است؛ از شما و سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود که از مظلومیت مردم کشوری که می‌کوشد در اوج جنگ اقتصادی بدون عقبگرد گام‌های موثر در زمینه تامین و ارتقای سلامت مردم بردارد، قاطعانه دفاع کرده و نگذارید سلامت مردم صلح طلب ایران لگدمال زورگویی و عهدشکنی یک حکومت خودکامه شود.

همزمان با روز جهانی عصای سفید مطرح شد

آمار نابینایی و کم‌بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل

رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس تخمین­‌ها ۳۰ هزار کودک کم‌بینا و ۷هزار و ۵۰۰ کودک نابینا در کشور وجود دارد. همچنین جمعیت نابینایان بالای ۵۰ سال ایران حدود ۸۰ هزار نفر است.

دکتر سید فرزاد محمدی در خصوص تامین لوازم و تجهیزات توانبخشی کم‌بینایی، گفت: قسمت زیادی از این تجهیزات در ایران تولید می‌شود و برای واردات محدودیت جدی وجود ندارد. اما برابری ارز موجب گرانی شدید بسترهای رایانه­‌ای کمک کننده برای کم بینایان شده است. حتی دسترسی به کاغذ مخصوص چاپ بریل نیز اختلال پیدا کرده است.

واگذاری ۱۰ زمین و کمک ۶۰ میلیاردی به یک خیریه در شهرداری اسبق تهران

عضو شورای شهر تهران در خصوص عدم مشخص شدن چرایی واگذاری زمین و کمک‌های نقدی از سوی مدیریت شهرداری اسبق به یک موسسه خیریه، تذکر داد.

شهربانو امانی با بیان اینکه تذکر من به شهردار تهران است چرا که بارها در مورد واگذاری زمین به موسسات مختلف تذکر دادم اما پاسخی نگرفتم، گفت:‌ در گزارش تفریق بودجه، حسابرس منتخب شورا تخلفاتی را از سوی شهرداری تهران احراز کرد و منتظر بودیم که ببینیم شهرداری با این موارد تخلف چه می‌کند؟ اما جوابی ندیدیم.

به رسمیت شناخته شدن فعالیت مسافربرهای اینترنتی با تصویب و ابلاغ دستورالمعل نظارتی وزارت کشور

مدیرعامل شرکت تپسی با استقبال از دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر که به امضای وزاری کشور و صنعت،معدن و تجارت رسید، گفت : این دستورالعمل برای نخستین بار در کشور فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی حمل و نقل مسافر را به رسمیت شناخته است.

میلاد منشی‌پور در مورد بخشی از دستورالعمل که ممنوع کردن کاربران از استفاده همزمان از دو اپلیکیشن را نقض کرده نیز گفت:‌ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، چراکه باید فضای رقابتی وجود داشته باشد، قبلا در مورد اقدام یکی از شرکت‌های خدمات اینترنتی خودرو که استفاده از دیگر اپلیکیشن دیگر شرکت‌ها را برای رانندگانش ممنوع کرده بود، سازمان رقابت نیز وارد شده و اعلام کرده بود که این کار غیرقانونی است. در این دستورالعمل نیز چنین اقدامی به صراحت ممنوع شده است.

وزیر بهداشت اعلام کرد

اماکن تحت مدیریت وزارت بهداشت؛ ساختمان‌هایی عاری از دخانیات

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ها و همچنین حمایت‌های ایران از سیاست‌های کاهش مصرف دخانیات، گفت: به دستور بنده به عنوان وزیر بهداشت کلیه ساختمان‌ها و اماکن تحت مدیریت وزارت بهداشت در کل کشور به عنوان ساختمان‌های عاری از دخانیات شناخته شده‌اند.

دکتر سعید نمکی در خصوص فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای کاهش مصرف مواد دخانی، گفت: سال‌هاست در زمینه افزایش مالیات بر محصولات دخانی تلاش کرده‌ایم و موفقیت‌های نسبی نیز حاصل شده است اما، انتظار ما بیش از این است. خوشبختانه در این زمینه شورای نگهبان در روزهای گذشته حمایت کامل خود را از وزارت بهداشت و نظارت ما بر اماکن عرضه‌کننده محصولات دخانی اعلام کرده است که این موضوع نشان‌گر حمایت سیاسی و مذهبی دولت ایران از سیاست‌های کاهش مصرف دخانیات است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

پرداخت «وام ازدواج» ۲۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان از آبان ماه

اعتراض دیابتی‌ها به سهمیه‌بندی انسولین + پاسخ تامین‌اجتماعی

خوراکی‌های موثر در بروز آکنه

آمار نابینایی و کم‌بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل

داروخانه‌ها خدمت محور می‌شوند

انتهای پیام


10267473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است