استانی 23:10 - 05 دی 1393
زاهدان - ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان در جمع جوانان گفت: نگاه عمیق و توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به سواحل مکران و این استان زمینه ساز شکوفایی توانمندیها و متحول کردن منطقه جنوب شرق کشور و آینده بسیار درخشانی است.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی شامگاه جمعه در همایش هم اندیشی جوانان در تالار خاتم استانداری، اظهار داشت: نگاه دولت تدبیر و امید قرار گرفتن این استان در مسیر تغییر است زیرا شان استانی با آن همه توانمندی و ظرفیت و مردم وفادار و مهربان، بالاتر از جایگاه کنونی است.



وی بیان کرد: سنگینی بار نگاه عمیق رهبری و رییس جمهوری بر دوش مسوولان و نخبگان و جوانان است که باید با تلاش و جدیت بیش از پیش توانمندیها و ظرفیتهای کلان منطقه را شکوفا کنند.



وی ادامه داد: دولت با اطمینان بر قدرت مردم و حمایت خاص رهبری به پیش می رود، در حالی که برخی افراد در تلاش برای تضعیف سیاست خارجی دولت بودند رهبر معظم انقلاب بارها تیم دیپلماتیک و مذاکره کننده را مورد لطف و عنایت قرار دادند.



استاندار سیستان و بلوچستان گفت: درست است که نشاط سیاسی منطبق با آگاهی جامعه از سرعت لازم برخوردار نیست اما دولت با اعتدال و آرامش به سمت ثبات اقتصادی حرکت می کند و نهادینه کردن توجه و تلاش برای حفظ منافع ملی را در اولویت قرار داده است.



وی افزود: بودن بر این نگاه نیازمند تمرین و دوری از اختلافات شکننده و تخریب کننده و بودن بر موضع عقلانی و مدارا است.



هاشمی با اشاره به توسعه زیر ساختهای استان اظهار داشت: ما به بخش زیر ساختها به خوبی اندیشیده ایم تا بتوانیم استان را ارتقا بخشیم.



وی اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون دلار برای اجرای شبکه گاز رسانی استان، دو هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی و آبیاری تحت فشار در 146 هزار هکتار که زمینه ساز شغل پایدار می شود، اختصاص هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی کشور و ساخت سد شهری کور و ماشکیل را از جمله طرحهای زیربنایی دولت تدبیر و امید در استان ذکر کرد.



وی خاطر نشان کرد: تامین آب شهرستان چابهار از محل سدهای ایجاد شده، لایروبی و توسعه اسکله های بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی های 100 هزار تنی و بالا بردن ظرفیت تخلیه و بارگیری اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری با تاکید رییس جمهور تا 86 میلیون تن و اکتشاف 86 هزار کیلومتر مربع از معادن استان از دیگر طرحهای در دست اجرای دولت در سیستان و بلوچستان است.



استاندار سیستان و بلوچستان ساخت دو کارخانه سیمان جدید، کارخانه های پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر، هاپ سوم خودروسازی کشور در چابهار، کارخانه لاستیک سازی با ظرفیت 50 هزار تن در رامشار را از طرحهای بزرگ استان بر شمرد.



وی تصریح کرد: استان در مسیر تغییر قرار گرفته و اکنون نیاز به همت و اراده نخبگان، جوانان و صاحبان سرمایه است که نقش خود را به خوبی ایفا کنند.



رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان با اشاره به امنیت مطلوب استان بیان کرد: با کمک و همراهی مردم امروز امنیت و اعتماد در جامعه حاکم است و در زمینه دستگیری افرادی که در سرباز و قصرقند دست به شرارت می زدند به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم.



مشاور امور جوانان استاندار نیز در این همایش که معاونان استاندار و بیش از 300 نفر از جوانان استان شرکت داشتند گزارشی از فعالیتهای انجام شده این حوزه ارائه کرد.



همچنین شماری از جوانان سیستانی و بلوچستانی به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه و پیشرفت استان و توجه بیش از پیش به قشر جوان پرداختند. ک/2



653/ 3404

انتهای پیام /*


5488720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است