استانی 00:55 - 30 شهریور 1396
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:
رشت-مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید برتوجه جدی به مباحث مهم دفاع مقدس، گفت: برگزاری نشست های تخصصی کتابخوان سبب بازآفرینی گفتمان دفاع مقدس در جامعه می شود.

نشست تخصصی کتابخوان سبب بازآفرینی گفتمان دفاع مقدس درجامعه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی نوری ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کتابخوان ویژه خانواده های شهدا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شدپف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک گفتمان مطرح است.

وی با بیان اینکه منظور از گفتمان یعنی وجود فضای ساختاری، افزود: این فضا دارای دو بُعد مفهومی و کنشی و عملیاتی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه بررسی دفاع مقدس از این دیدگاه نشان دهنده این بوده که جنگ تحمیلی صرفا یک جنگ فیزیکی و سخت افزاری نبوده است، گفت: در کنار جنگ سخت افزاری با یک جنگ مفهومی و فکری مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد شکل گیری مفاهیم جدیدی در جامعه بوده که سبب خلق ارزش های اسلامی شد، خاطرنشان کرد: تسلط این ارزش ها بر رفتارهای اجتماعی و روابط جمعی در سطح جامعه سبب بروز الگوهای جدید رفتاری شد.

نوری در ادامه به برخی از عناصر بسیار مهم درگفتمان دفاع مقدس به عنوان سرمایه ای برای شکل گیری یک جامعه ایده آل اشاره و تصریح کرد: تحمیلی بودن جنگ هشت ساله، وقوع این جنگ بعد از ایجاد یک انقلاب اجتماعی جدید در جامعه ایران وحفظ تمامیت ارضی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی از مهم ترین ویژگی ها در قالب گفتمان دفاع مقدس است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های تخصصی با موضوع شهدا و دفاع مقدس همانند این نشست می تواند تأثیرگذار باشد، ادامه داد: استمرار این نشست ها سبب می شود که دستاوردها و عناصری که در این گفتمان وجود داشته برای جامعه امروز بازآفرینی کنیم.

به گفته نوری انتظار می رود با ادامه دادن این مسیر بتوانیم زمینه را برای بهره برداری از سرمایه ای به نام دفاع مقدس فراهم کنیم.


9427908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است