اقتصادی 15:29 - 27 مهر 1399

بازگشایی مدارس و نکات بهداشتی دوران کرونا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امسال بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با حال و هوای خاص و پیچیده ایام کرونا رو به رو شده است و تمامی شوق رفتن به مدرسه را کمرنگ کرده است. بسیاری از کشورها سعی می‌کنند با آموزش پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های درس را برقرار کرده و شرایط را برای حضور دانش آموز در کلاس درس مهیا کنند، اما در کشوری مانند ایران که شیوع ویروس کرونا در آن با سرعت بالایی در حال پیشرفت است، نمی‌توان با این مسئله به سادگی روبرو شد و اجازه داد تا اتفاق ناگواری برای دانش آموزان رقم خورده و جان آن‌ها و خانواده‌هایشان در پی بازگشایی مدارس به خطر افتد!

به همین دلیل لازم است تا با آموزش‌های موثر و کاربردی، ضمن رعایت موارد بهداشتی و یا با برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، کمک شود زنجیره ابتلا به کووید ۱۹ شکسته شده و از ادامه این پاندمی جلوگیری گردد. اما چه دانش آموز در مدرسه و کلاس درس حاضر گردد و یا به صورت آنلاین به تحصیل بپردازد، خرید لوازم تحصیل نیاز است. اما چه مواردی برای خرید آن‌ها باید در نظر گرفت؟

کیف مدرسه؛ تمامی بایدها و نبایدها...

خرید کیف مدرسه برای دانش آموزان از مهمترین کارهایی است که در ابتدای هر سال تحصیلی توسط والدین انجام می‌شود؛ اما هنگام خرید این محصول نیاز است تا به چند نکته مهم توجه شود تا ضمن رضایت کودکان و نوجوانان از خرید کیفی که قرار است یک سال تحصیلی آن را با خود داشته باشند، سلامت جسم‌شان نیز تامین گردد.

وزن کیف

این مورد از اصلی‌ترین نکاتی است که هنگام خرید کیف مدرسه باید به آن توجه داشته باشید. کیف مدرسه باید به خودی خود سبک باشد، زیرا کودکان و نوجوانان مجبورند بعضی از روزها کتاب و دفترهای متعددی را به مدرسه برده و وزن زیادی را روی دوش خود تحمل کنند، بنابراین اگر خود کیف نیز به تنهایی سنگین باشد، می‌تواند به ستون فقرات دانش آموز آسیب رسانده و آن را به مرور تحت تاثیر قرار داده و باعث کج شدن آن شود.

استحکام و دوام

کیف مدرسه باید از دوام بالایی برخوردار باشد زیرا حداقل به مدت یک سال تحصیلی نیاز است که دانش آموز آن را با خود حمل نماید و البته که با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی، خرید کیف مدرسه بهتر است به قصد استفاده برای چندین سال تحصیلی انجام بگیرد. بنابراین ممکن است در هنگام بازگشایی مدارس در فصل پاییز و زمستان که باران و برف شدیدی می‌بارد، کیف دچار آسیب شود و یا خیس شود و این وظیف شماست که با یک انتخاب صحیح، کیف یا کوله‌ای را خریداری کنید که آب به داخل آن نفوذ نکند و دفتر و کتاب دانش آموز سالم بماند.

داشتن بندهای طبی

امروزه کیف و کوله پشتی‌های بسیاری تولید شده‌اند که دارای بندهای پهن و پر شده با پنبه می‌باشند و یا بندهایشان اسفنجی است. این بندها از فشار آوردن وزن کتاب‌ها و وسایل داخل کیف به شانه‌های دانش آموز جلوگیری می‌کنند. نکته دیگر آن که باید دانش آموز بتواند بند کیف را متناسب با قد و بدن خود کوتاه و بلند نماید، زیرا در اثر استفاده از کیف‌های غیراستاندارد می‌تواند عوارضی چون ابتلا به کمر درد، گودی کمر، درد در شانه‌ها و انحنای آن‌ها را در پی داشته باشد. بنابراین توجه به بند کیف نکته مهمی است که والدین باید آن را جدی بگیرند.

قابلیت شست و شو

از نکات مهم دیگر در هنگام انتخاب کیف مدرسه، قابل شست وشو بودن آن است. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به موضوع کرونا و بازگشایی مدارس در این شرایط اشاره کردیم، بهتر است بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش آموز، کیفی مدرسه‌ای را خریداری نمایید که شست و شوی آن به راحتی صورت پذیرد؛ زیرا دانش آموزان ممکن است کیف و کوله پشتی خود را روی زمین و یا در جامیزی بگذارند و یا در تاکسی، اتوبوس و مترو آن را به همراه داشته باشند که با این شرایط می‌توانند بیماری کرونا را به راحتی انتقال داده و سپس آن را به خانه بیاورند. بنابراین بهتر است کیف مدرسه دارای جنسی باشد که بتوان آن را با استفاده از الکل ضدعفونی کرد.

در نهایت بهترین انتخاب برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، خرید کوله پشتی است و بهتر است از انداختن کوله پشتی به صورت یک طرفه، یعنی بر روی یک شانه جلوگیری شود و بندهای کوله پشتی روی دو شانه قرار گیرد تا وزن کیف نصف شده و به شانه‌ها و ستون فقرات فشار وارد نیاورد.

نکات مهم در رعایت بهداشت دانش آموزان در دوران کرونا

با بازگشایی مدارس و ورود کودکان و نوجوانان به کلاس‌های درس دغدغه و نگرانی خانواده‌ها نسبت به ابتلای فرزندانشان به ویروس کرونا بسیار بیشتر شده است. زیرا برخلاف اطلاعات و فرضیه‌های پیشین که ابتلای کودکان به کرونا را منتفی می‌دانست؛ این بیماری با نشان دادن ویژگی‌ها و نمودهای ظاهری دیگری از خود این فرضیه را به هم ریخت و نشان داد که کودکان نیز می‌توانند به این بیماری مبتلا شده و یا حتی ناقلی برای انتقال آن به سایرین به شمار آیند. بنابراین بهتر است دانش آموزان در این روزهای پرخطر کرونایی موارد بهداشتی زیر را رعایت نمایند.

* زدن ماسک هنگام خروج از منزل تا برگشت دوباره به خانه

* رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس و حیاط مدرسه در ارتباط با دوستان

* همراه داشتن اسپری‌های ضدعفونی کننده

* ضدعفونی کردن و شستن مداوم دست‌ها بخصوص قبل از خوردن غذا

* شست و شوی البسه مدرسه

* دور نگهداشتن لباس‌های مدرسه از سایر لباس‌ها در خانه

* ضد عفونی کردن کلاه، کیف مدرسه، عینک و لوازمی که دانش آموز با خود به همراه دارد.

سورن استور؛ خوشنام در کیفیت

امروزه با اینترنتی شدن کسب و کارها، شرایطی فراهم آمده است تا کاربران بتوانند محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی خریداری کرده و یا خدمات مورد نیازشان را دریافت نمایند.

فروشگاه کیف و چمدان پارک بگ ( parkbag.com) فعالیت خود را در حوزه فروش تخصصی کالاهای چرم بخصوص کیف پول چرم، کیف اداری چرم،ست هدیه چرم و… آغاز کرده است. کاربران گرامی می‌توانند با مراجعه به سایت پارک بگ کالای مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10769038
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است