استانی 17:33 - 04 اسفند 1397
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: بهره وری ناوگان حمل و نقل عمومی کرج پایین است.

عمر مفید اغلب اتوبوس‌های کرج رو به پایان

محمد رضا احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی هر دستگاه اتوبوس باید روزانه حدود هزار مسافر را جابه جا کند و این آمار در ایران 800 نفر است.

وی ادامه داد: هر دستگاه اتوبوس در کرج قبلاً حدود 550 مسافر را در مسیرهای درون شهری جا به جا می‌کرد ولی حالا به زیر 500 نفر رسیده است. با این اصاف باید گفت بهره وری سیستم حمل و نقل عمومی در کرج پایین است که باید فکری به حال آن کرد.

وی توضیح داد: در شرایط فعلی به دنبال مهندسی خطوط هستیم تا از این طریق بتوانیم کارایی اتوبوس‌ها را بین 10 تا 15 درصد افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی کرج، خاطر نشان کرد: اغلب اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال کرج فرسوده هستند و این به روز نبودن باعث افزایش آلودگی هوا و کاهش رغبت شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شده است.

این مسئول ادامه داد: عمر مفید هر دستگاه اتوبوس حدود 10 سال است؛ سال آینده عمر مفید اغلب اتوبوس‌های کرج تمام می‌شود و طبق روال تعداد زیادی از آنها باید از خطوط خارج شوند و به جای آنها اتوبوس‌های تازه نفس جایگزین شود ولی متاسفانه این امکان وجود ندارد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: متاسفانه در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که مشکلات اقتصادی از یک سو و تحریم‌ها از سوی دیگر   امکان نوسازی به موقع ناوگان حمل و نقل را از بین برده است، به همین دلیل در این شرایط چاره‌ای جز نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های موجود نداریم.

وی افزود: برای نوسازی سیستم حمل ونقل عمومی کرج جلساتی با شرکت ایران خودرو دیزل و شهاب خودرو برگزار شده و طی مذاکراتی بنا شده تعدادی از اتوبوس‌های کرج به روزرسانی و نوسازی شوند.

به گفته احمدی نژاد، شهرداری کرج در کنار بهسازی سیستم، به دنبال خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید هم هست که امید است با تامین اعتبار به موقع، به زودی به ناوگان اضافه شوند.



انتهای پیام


10062226
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است