گوناگون 05:30 - 11 شهریور 1394
پس از چندین روز کشمکش میان پناهجویان و دولت مجارستان، در نهایت هزاران نفر از آنها اجازه پیدا کردند سوار بر قطار از مرز این کشور خارج شوند و به اتریش و آلمان بروند.

صبح دیروز دولت آلمان اعلام کرد بیش از هزار و 400پناهجو سوار بر قطار وارد مونیخ شده‌اند. قرار است این پناهجویان با اتوبوس به کمپ‌هایی که برای اسکان آنها آماده شده منتقل شوند تا روند قانونی ثبت ورود این افراد در این کمپ‌ها دنبال شود. طبق اعلام مقام‌های آلمانی، اغلب این افراد تبعه سوریه، افغانستان و اریتره هستند.

پلیس اتریش نیز اعلام کرد 3هزار و 650پناهجو در شامگاه دوشنبه وارد وین پایتخت این کشور شده‌اند. با وجود اینکه دولت مجارستان روز دوشنبه اجازه حرکت به 4قطار حامل پناهجویان را داده بود، روز گذشته ایستگاه مرکزی بوداپست را تعطیل کرد «تا بتواند بار دیگر اوضاع را تحت کنترل درآورد». این ایستگاه محل تجمع پناهجویانی است که توانسته‌اند به هر ترتیب از مرز حفاظت شده مجارستان و صربستان رد شوند و خود را به پایتخت برسانند.

آلمان طی روزهای اخیر اعلام کرده آوارگانی که از جنگ و درگیری در سوریه گریخته و راهی اروپا شده‌اند از «قانون دوبلین» مستثنی هستند و می‌توانند بدون طی تشریفات قانونی وارد آلمان شوند؛ اقدامی که با انتقاد شدید دولت مجارستان روبه‌رو بوده است. زولتان کواکس سخنگوی دولت مجارستان از دولت آلمان خواست به قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا پایبند باشد. به‌گفته او این اقدام آلمان «روند مهاجرت غیرقانونی را افزایش خواهد داد».

طبق قانون دوبلین، افرادی که خواهان دریافت پناهندگی هستند باید بلافاصله پس از رسیدن به نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست خود را ثبت کنند و در همان کشور باقی بمانند تا روند بررسی پرونده آنها طی شود. طی هفته‌های اخیر، پناهجویانی که از طریق خاک یونان وارد اروپا شده‌اند در این کشور درخواست پناهندگی نکرده‌اند و به جای آن راهی مقدونیه و سپس صربستان شده‌اند تا خود را به مجارستان و درنهایت اتریش و آلمان برسانند. مقام‌های مجارستان اعلام کرده‌اند برخی از افرادی که به‌عنوان پناهجو وارد خاک این کشور شده‌اند شرایط لازم برای دریافت پناهندگی را ندارند و این کشور قصد دارد قوانین اتحادیه اروپا را به‌طور کامل اجرا کند و مانع ورود این افراد شود.

هفته گذشته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از کشورهای اروپایی خواسته بود به وظیفه خود در قبال آوارگان جنگ عمل کنند و آنها نیز بخشی از این پناهجویان را بپذیرند. دولت آلمان اعلام کرده پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال‌جاری میلادی 800هزار پناهجو وارد این کشور شوند.

طی سال‌جاری میلادی بیش از 350هزار نفر از درگیری و فقر در کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آسیا فرار کرده‌اند و خود را به اروپا رسانده‌اند. طبق اعلام مسئولان اتحادیه اروپا تنها طی‌ماه گذشته بیش از 107هزار پناهجو وارد اروپا شده‌اند.


6994529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است