بین‌الملل 18:50 - 13 اسفند 1399
هم‌زمان با ورود اولین ناظران بین‌المللی
رئیس پارلمان لیبی بر لزوم برگزاری انتخابات سراسری در موعد تعیین شده تأکید کرد.

رئیس پارلمان لیبی بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عقیله صالح، رئیس پارلمان شرق لیبی در دیدار با سفیر آلمان در لیبی در شهر القبة در شرق این کشور بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در موعد مقرر و بدون تأخیر تأکید کرد.

وی بر لزوم تشکیل دولت آتی براساس توزیع عادلانه بین اقلیم‌های سه‌گانه در لیبی تأکید و از دولت آلمان به دلیل حمایت از تلاش‌ها برای تحقق ثبات در لیبی و پایبندی به نتایج نشست برلین برای حل بحران قدردانی کرد.

سفیر آلمان در لیبی نیز از رئیس پارلمان به دلیل تلاش‌های مستمر که به دستاوردهای مهمی از جمله تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی منجر شد، قدردانی کرد.

از سوی دیگر، اولین اعضای تیم ناظران بین‌المللی شامل ۱۰ تن وارد لیبی شدند تا برای ماموریت نظارت بر آتش‌بس اجرایی از ماه‌های قبل آماده سازی کنند.

منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند، هدف اولین گروه از ناظرانی که وارد لیبی شده‌اند اطمینان از خروج مزدوران و سربازان خارجی مستقر در لیبی است.

یک دیپلمات در تونس به خبرگزاری فرانسه‌ اظهار کرد، این پیشقراولان نمایندگان اعضای هئیت سازمان ملل در لیبی و کارشناسان مقر سازمان ملل در نیویورک هستند که روز سه‌شنبه وارد طرابلس شدند.

یک مقام دیپلمات در نیویورک گفت، این هیئت گزارشی درباره آتش‌بس و سازوکار خروج مزدوران خارجی را در ۱۹ مارس به شورای امنیت می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است ناظران به شهر سرت واقع در نقطه مرکزی بین شرق و غرب لیب، مصراته در غرب و بنغازی در شرق بروند ماموریت این گروه پنج هفته ادامه می‌یابد و آنها مقدمات استقرار ناظران را فراهم می‌کنند که در آینده مستقر خواهند شد.

انتهای پیام


10976461
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است