استانی 13:08 - 29 فروردین 1393
با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری؛
قم - خبرگزاری مهر: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور سال تحصیلی 93-94 با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه صبح جمعه رأس ساعت 9 در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع داوطلبان ضمن خوش‌آمد گویی به شرکت کنندگان در آزمون ورودی حوزه گفت: شما در عرصه‌ای مقدس قدم نهاده‌اید.

وی با  اشاره به روایتی از امام جواد (ع) اظهار داشت:‌ بر اساس این روایت، انسان مؤمن در زندگی خود نیازمند توفیق الهی است؛ جمع زیادی از دانش‌آموزان تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف را در مسیر زندگی خود انتخاب می‌کنند و برخی نیز حضور در عرصه بازار آزاد کار را؛ در این میان عده‌ای نیز ادامه زندگی خود را حضور در عرصه طلبگی انتخاب می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه به تبیین ویژگی‌های حوزه پرداخت و خطاب به داوطلبان ورودی گفت: شما در مسیری گام گذاشته‌اید که با علوم اسلامی و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنا می‌شوید.

وی ادامه داد: ‌در این مسیر افراد شایسته سرباز امام زمان(عج) می‌شود و شما ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی و صالحان می‌شوید.

آیت‌الله حسینی بوشهری، حوزه را محلی معرفی کرد که افراد را ضمن آموزش علوم، به سوی کمال و معرفت و معنویت هدایت می‌کند، خاطرنشان ساخت:‌ افراد در حوزه‌های علمیه در فضایی قرار می‌گیرند که فضای خودسازی است  و در کنار آن به وظایف دنیایی خود در برابر پروردگار آشنا می‌شوند.

وی با بیان این که داوطلبان ورود به حوزه از زمانی که برای  ثبت نام  اقدام کرده‌اند، توفیقشان شروع شده است،‌ افزود: شما بهترین مسیر زندگی را از حوزه انتخاب کرده‌اید؛ همین مسئله شما را گامی در توفیقات الهی قرار داده است.

عضو خبرگان رهبری به دیگر نیاز مؤمنان در کلام امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس کلام نوراتی این امام همام، مؤمن باید واعظ خود باشد؛ کسانی که در عرصه طلبگی وارد می‌شوند، با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند و به جایی می‌رسند که خود، راهنمای خود باشند.

وی قبولی نصیحت خیرخواهان را از دیگر نیازهای مؤمنان معرفی کرد و گفت: ممکن است افراد در زندگی خود با مشکلاتی روبرو شوند، در این شرایط باید نصیحت خیرخواهان و نصیحت کنندگان را گوش دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به داوطلبان ورود به حوزه گفت: امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است؛ به گونه‌ای که بیشتر امکانات و بسترها برای تحصیل شما در حوزه فراهم است؛ باید قدر این را بدانید و از فرصتی که خداوند به شما داده، حداکثر استفاده را بکنید.

نام‌نویسی بیش از 23 هزار نفر در آزمون ورودی سال جدید حوزه

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین در حاشیه برگزاری این آزمون با اشاره به نام‌نویسی بیش از 23 هزار نفر در آزمون ورودی سال جدید حوزه گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت همزمان در 47 حوزه امتحانی که شامل 28 مرکز استان و 19 شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در سال تحصیلی 94-93 حوزه‌های علمیه، 420 مدرسه علمیه در سراسر کشور برای پذیرش طلاب اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود بر این تعداد افزوده شود.

وی ورود افراد به حوزه را برخاسته از رغبت و علاقه انسان‌ها و خانواده‌ها معرفی کرد و گفت: افرادی به حوزه علمیه آمده و به تحصیل مشغول می‌شوند، خود را سرباز امام زمان و پیشوای جامعه می‌دانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: افراد در حوزه‌های علمیه در راستای خودسازی تلاش می‌کنند و در ادامه به دنبال دگرسازی هستند تا به این وسیله در خدمت جامعه باشند.

وی در ادامه با دعوت از خانواده‌های مؤمن و دیندار برای حضور فرزندانشان در حوزه گفت: به والدین و مردم متدین توصیه می‌کنم که بهترین راه در مسیر افراد این است که وظیفه خود را بدانند و آن را نیز به خوبی برای دیگران تبیین کنند؛ از این رو حوزه با آغوش باز از دانش‌آموزان استقبال می‌کند این عرصه را در پیش روی آنها باز می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خطاب به طلاب گفت: بر اساس کلام امام معصوم(ع)، کسی که مدعی امامت و پیشوایی جامعه است،‌درابتدا باید به خود برسد؛ از این رو طلبه باید به گونه‌ای به ذی طلبگی آراسته باشد که هر کسی او را می‌بیند، به یاد خدا و معنویت بیفتد.

وی افزود: طلبه باید گاهی کارهایی که برای همه انسان‌ها مباح است، اگر خدشه‌ای بر پیکره حوزه و روحانیت وارد می‌آورد،‌ اجتناب کند، چراکه مردم نگاه خاصی به حوزه و روحانیت دارند و نسبت به همه رفتارهای طلاب حساس هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری کرد:‌ تمامی افرادی که در حوزه مشغول تحصیل هستند، باید به گونه‌ای رفتار کنند و سخن بگویند که افرادی که آنها می‌بینند، بدانند این شخصی است که آنها را به سوی دین‌داری و کمال هدایت می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در حوزه امتحانی قم، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد که این آزمون به صورت همزمان در 47 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار گردید.

خاطرنشان می‌شود، داوطلبان در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی در این آزمون ورودی به رقابت پرداختند.

 


3510947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است