گوناگون 16:07 - 01 دی 1393
مسلمانان مصری آمادگی خود را برای دفاع از کلیسا در طول مراسم سال نو مسیحی در مقابل تهدید گروه‌های تندرو سلفی اعلام کردند.

مسلمانان مصری از کلیسا دفاع می‌ کنند





به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مسلمانان مصری آمادگی خود را برای دفاع از کلیسا در طول مراسم سال نو مسیحی در مقابل تهدید گروه‌های تندرو سلفی اعلام کردند.



به گفته اسقف قبطی کاتولیک جیزه، تعداد زیادی از مسلمانان که متوجه تهدید سلفی‌های تندرو در شبکه‌های اجتماعی علیه مصر شده‌اند، آمادگی خود را برای دفاع از کلیساها اعلام کرده‌اند.



اخیرا پیام‌هایی در فضای مجازی در مورد انجام عملیات علیه کلیساها در طول برگزاری مراسم مذهبی به‌ویژه در استان‌های میناء، اسکندریه و فیوم منتشر شده است.



شخصیت‌های مهم دانشگاهی این پیام‌ها و شعارها را علناً محکوم کرده‌اند و یک مسئول بلندپایه دانشگاه الازهر این شعارها را خیانت به اسلام خوانده است.



برخی شخصیت‌های مصری نیز از مقامات دولتی خواستار اتخاذ تدابیر جدی در مقابل این تحرکات شدند. به گفته اسقف قبطی کاتولیک جیزه، مسیحیان اجازه نخواهند داد که کسی آن‌ها را به وحشت بیاندازد.



وی گفت: وسعت این اظهارات تعصب‌آمیز از سوی سلفی‌های تندور به حدی بود که مسلمانان را به واکنش واداشته و این تحولی مثبت نسبت به گذشته است.


5466614
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است