استانی 13:49 - 09 مرداد 1393
مدیر‌عامل سازمان تعاونی روستایی کشور:
مدیر‌عامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور گفت: متاسفانه حدود 25 تا 30 درصد آمار و اطلاعات بخش کشاورزی حباب دارد که این امر مشکلاتی برای برنامه‌ریزان به‌وجود می‌آورد.

30 درصد آمار و اطلاعات بخش کشاورزی حباب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حسین صفایی ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل اداره تعاون روستایی شهرستان‌های گناباد و بجستان که در محل اداره تعاون روستایی گناباد برگزار شد، اظهار کرد: 6 هزار و 700 تعاونی مختلف با حدود 68 هزار عوامل اجرایی شامل مدیر عامل و هیئت مدیره در بخش کشاورزی با هدف توسعه این بخش فعالیت می‌کنند و اعضای شبکه تعاونی روستایی دو گروه هستند که یک گروه آن تعاونی‌های روستایی با کارکرد بازاریابی محصولات کشاورزان خرده پا بوده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 تعاونی روستایی وجود دارد، گفت: نظام صنفی کشاورزی که باید نظم‌ دهنده تمام کشاورزان باشد با 50 سال تاخیر شروع به‌کار کرد که باید برای جبران عقب‌ماندگی این سال‌ها تلاش کند.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌ها و نظام صنفی کشاورزی برای دفاع از حقوق کشاورزان و بهره‌برداران تشکیل شده و باید این نهاد‌ها سخنگوی بخش کشاورزی باشند و در جایی که سازمان‌های دولتی نمی‌توانند سخن بگویند حرف و درد دل کشاورزان را به گوش مسئولان برسانند.

صفایی با انتقاد از برخی آمار و اطلاعات نادرست در بخش‌های مختلف عنوان کرد: با پایشی که در بخش کشاورزی انجام دادیم متاسفانه حدود 25 تا 30 درصد آمار و اطلاعات بخش کشاورزی حباب دارد که این امر مشکلاتی برای برنامه‌ریزان به‌وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها باید تمام زنجیره تولید را در اختیار داشته باشند و از مزرعه تا بازار را مدیریت کنند که این زنجیره در برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی مرغداران تا حدودی رعایت می‌شود.

وی با انتقاد از تاخیر در اجرایی شده قانون تمرکز وظایف جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه قانون تمرکز وظایف کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی در اوایل دولت دهم تصویب شد ولی در‌ همان زمان توسط دولت به بایگانی رفت و دوباره در دولت یازدهم در اسفند سال گذشته برای اجرا به نهادهای مربوطه ابلاغ شد اما با گذشت 6 ماه از تصویب هنوز اجرایی نشده است.


4360497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است