اقتصادی 23:00 - 05 مرداد 1395
اگر قصد خرید ظروف و اشیای نقره را دارید مطالب زیر را از دست ندهید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان :نقره یکی از فلزات گرانبها و محبوب پس از طلاست که اکثر ما زیورآلات٬ مجسمه و آینه شمعدان یا ظروفی از این جنس درخانه داریم.

اشیا و ظروفی که امروزه بیش از سابق مخاطب وخواهان پیدا کرده است و به همین دلیل در هر نقرهفروشی مدلهای گوناگونی از ظرف و ظروف از نمکدان و کارد و چنگال گرفته یا سرویسهای چایخوری و... پشت ویترین جلوه گری کرده و دل از تماشاچیان پشت ویترین می برند. 

در این نوشتار ضمن اشاره به برخی از مواردی که هنگام خرید ظروف و اشیا نقره باید مدنظر قرار داد٬ به ارائه برخی اطلاعات در مورد این کالا پرداخته ایم. اگر به این موضوع علاقه مندید٬ ادامه مطلب را بخوانید.

نکات مهم برای خرید ظروف و اشیای نقره

1 ­بودجه خود را مشخص کنید:

همانطور که می دانید نقره فلزی گرانبهاست که حتی یک گرم اضافه وزن می تواند هزینه ای بیش از آنچه در نظر دارید٬ روی دستتان بگذارد. پس بهتر است قبل از خرید حتما حداقل بودجه خود را به فروشنده اعلام کنید تا کالایی مطابق بودجه شما به شما ارائه شود.

2 ­در مورد نوسانات نرخ نقره در روزهای آینده تحقیق کنید:

همانطور که میدانید نقزه فلزی گرانبهاست که قیمت آن مانند طلا ممکن است در روز بارها تغییر کند؛ به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید ظروف یا اشیاء نقره کنید٬ از نوسانات نرخ این فلز در روزهای آتی اطلاعاتی هر چند تخمینی کسب کنید.

3 ­ظرف نقره را سفارشی خریداری نکنید:

به دلیل نوسانات نرخ قیمت نقره بهتر است ظرف یا شیء نقرهای مورد نظر را در همان روز خرید از فروشنده دریافت کرده و از خرید سفارشی خود داری کنید؛ زیرا ممکن است فروشنده روز بعد قیمت نقره را با نرخ روز سنجیده و شما متضرر شوید.

4 ­در صورت خرید سفارشی در مورد قیمت کالا با فروشنده به توافق برسید:

بسیاری از خریداران نقره به ویژه آنهایی که به ظروف کریستالی نقره کوب علاقه مند هستند٬ ترجیح می دهند ظروف کریستالی را خریداری کرده و با سلیقه خود سفارش تزیین آن با نقره را بدهند. در این صورت بهتر است درمورد قیمت نقره به کاررفته روی ظروف با فروشنده به توافق برسید. برخی از فروشندگان با مشتری توافق میکنند که کالا را با قیمت روزی که سفارش کالا داده می شود به وی تحویل دهند و این موضوع در فاکتور قید میشود؛ البته ممکن است در این صورت به دلیل کاهش نرخ نقره در روزهای آتی خریدار متضرر شود.

5 ­حتما از فروشنده فاکتور خرید و شناسنامه بخواهید:

برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از بی اطلاعی خریداران اقدام به عرضه ظرف یا شیء نقرهای با عیار کم کرده و در مقابل پول ظرفی با عیار بالا را از خریدار دریافت می کنند. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق حداقل با یک فرد آشنا با نقره برای خرید اقدام کرده یا اینکه از فروشنده فاکتور فروش و شناسنامه ظرف یا شیء نقره را دریافت کنید. لازم است که از فروشند بخواهید وزن و عیار نقره را کاملا مشخص روی فاکتور بنویسد.

6 ­نقره اصل بخرید:

هنگام خرید نقره مواظب باشید ظروف مسی یا برنجی را با آبکاری نقره به شما به اسم ظرف نقره نفروشند.

7 ­در مورد نقره از فروشنده اطلاعات کامل بگیرید:

نقره های اصفهان به دلیل ریزهکاریهای خاص طراحی و... قیمتی متفاوت با نقره های دیگر دارند. بهتر است قبل از هر چیزی در مورد نوع و محلی که ظرف یا شیء در آنجا ساخته شده است٬ از فروشنده اطلاعات کامل بگیرید.

8 ­مواظب سنگهای تزیینی روی ظروف نقره باشید:

اگر قرار است از میان نمونه هایی که با سنگهای قیمتی تزئین شده اند یک ظرف یا شیء خریداری کنید بهتر است در مورد سنگهای به کار رفته در ظرف کمی وسواس به خرج دهید. برخی از سنگهای بی کیفیت به جای فیروزه یا زمرد روی نقره استفاده می کنند که باید خریداران در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

9 ­از فروشنده بخواهید مزد ساخت را مشخص کند:

برخی از فروشندگان بابت ساخت ظرف یا شیء نقره کوب مزد زیادی از خریدار اخذ می کنند. بهتر است از فروشنده بخواهید در این مورد به شما اطلاعات دقیقی بدهد.

10 ­در مرود روشهای نگهداری نقره از فروشنده سوال کنید:

حتما از فروشنده در مورد روش های نگهداری و تمیز کردن ظروف و اشیای نقره سوال کنید؛ زیرا استفاده از برخی از پاک کننده ها نقره را نابود می کند.

ظروف نقره و جواهرات را چگونه تمیز کنیم؟

وسایل و ظروف نقره٬ یکی از مهمترین دارایی های هر خانه ای است؛ داراییهایی که معمولا سالها با ما زندگی می کنند و مرور زمان باعث تیرگی و کدری رنگ آنها می شود. برای حل این مشکل و پاک کردن رنگ زمان از ظروف نقره و حتی ظرفهای استیل٬ راه حل ها را بخوانید و این راهها را امتحان کنید...

اگر در ظروف نقره خود غذا سرو میکنید بهتر است بلافاصله بعد از صرف غذا٬ باقیمانده غذا را از ظرف خارج کنید. در صورتی که امکان شستوشو کامل وجود ندارد٬ آن را سریع زیر آب گرفته تا غذایی روی ظرف باقی نماند ،سپس خشک کنید.

ظرفها را با آب ولرم بشویید. همچنین برای شستوشوی ظروف نقرهای که چرب شده است بهتر است از یک شوینده ملایم و اسفنج ابری و نرم استفاده کنید.

همه جای ظرف را با یک حوله نرم خشک کنید

نقره را از نظر خط و خش بررسی کنید.

روی خطوط و خشها را با لایهای نازک از خمیر دندان بپوشانید. ظرف را زیر آب گرم بگیرید و با دست خود خمیردندان را تا زمانی که کف کند٬ روی خشها بمالید. در صورت نرفتن خطوط٬ از یک مسواک نرم استفاده کنید و با استفاده از مسواک به آرامی خمیر دندان را روی خط و خش ها بمالید. ظرف را مجددا با یک حوله نرم خشک کنید. آن را داخل یک پارچه فلانل نرم پیچیده٬ در جای مطمئن و ترجیحا بدون منفذ تا استفاده بعدی نگهداری کنید.

اگر قرار است در ظرف نقره غذا سرو کنید در قسمت داخلی ظرف از فویل آلومینیومی استفاده کنید؛ اما به جز این٬ از این فویلها میتوان در نقش شفاف کننده نقره هم استفاده کرد. کافی است در یک لیتر آب٬ یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک تکه فویل آلومینیومی بیندازید. محلول پاک کننده آماده است٬ ظروف نقره و استیل را در محلول بریزید و برای چند دقیقه منتظر بمانید (اگر ظروف خیلی سیاه شدهاند٬ این زمان را بیشتر کنید). بعد از بیرون آوردن ظروف از محلول٬ آنها را با اسفنج نرم پاک کنید.

از پودر رختشویی نیز میتوانید برای براق کردن ظروف نقره استفاده کنید. کافی است یک لیتر آب داغ با یک قاشق غذاخوری پودر رخت شویی مخلوط کنید.سپس ظرف نقره را در این محلول گذاشته و بعد از مدتی با آب خالی بشویید و خشک کنید.

برخی میگویند سس گوجه فرنگی درمان تمام خط و خشهای روی نقره جات است. توصیه این دسته از افراد این است که با یک دستمال کاغذی٬ سس گوجه را روی خطوط و خشها بکشید و اگر این خطها عمیق است٬ ۱۵ دقیقه به سس گوجه و خشها وقت بدهید. بعد از این٬ تمام خشها محو میشوند.

مایعها و ژلهای ضدعفونی کننده٬ نه تنها به درد مبارزه با جرمها و میکروبها میخورند٬ بلکه حتی میتوانند٬ برق زیبای نقره را به آنها بازگردانند. کافی است٬ این مایع را روی ظروف نقره بریزید و با دستمال آن را پاک کنید.

نوشابه های گازدار لیمویی بدون شکر٬ برای یک ساعت میتوانند تمام ظروف نقره٬ استیل٬ جواهرات و... را در آغوش بگیرند و بعد آنها را شفاف و براق تحویلتان بدهند.

اگر نقره شما اصل و خالص باشد٬ شیشه پاک کن ها بهترین راه حل هستند. مانند پاک کردن یک شیشه معمولی٬ نقره را با شیشه پاککن تمیز کنید.

اگر میخواهید هیچ خط و خشی روی نقره باقی نماند٬ نرم کننده مو را از قفسه شامپوهای حمام بیرون بیاورید و شستشوی نقره را با آن امتحان کنید.

انتهای پیام/


8063949
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به سکونت ۱۰ میلیون نفر در محلات بافت‌های فرسوده دولت با اجرای طرح کلید به کلید و بسته‌های تشویقی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کمک نوسازی بافت‌های فرسوده آمده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی و محورهای منتهی به تهران را شاهد هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت هر روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۱۶ اردیبهشت ماه از سمت غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱.۷۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از صادرات خرمای ایرانی به ۸۲ کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا ایرانگفت: تجار ایران باید برای هر کالا ۱۰ روبل پرداخت کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: هر بار با نزدیک شدن به محدوده حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ‌تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تغییر در قانون پیش فروش مسکن، زمینه ساز انتقال و جذب سرمایه‌ گذاران مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی تهران گفت: ویلایی‌سازی در ایوانکی تهران از طریق مشارکت‌های مردمی توسعه پیدا می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است