سیاسی 21:13 - 13 اردیبهشت 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/13

جلسه هیات دولت بعدازظهر امروز به ریاست آقای روحانی رییس جمهور برگزار شد و مهم ترین مسائل جاری کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در ابتدای جلسه آقای روحانی باتوجه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و پیشگامی دولت در این خصوص اظهار داشت : دولت تدبیر و امید از آغاز به کار ، حمایت از تولید داخلی را از ماموریت های مهم خود می داند و با استقبال از این موضوع وزارت صنعت ، معدن وتجارت را مامور کرد که مصوبه خرداد ماه گذشته دولت مبنی بر تعیین فهرست کالاهای مشابه تولید داخلی و ممنوعیت خرید و واردات آن برای همه دستگاه های دولتی و عمومی را با توجه به افزایش مستمر قابلیت های تولیدی به ویژه در حوزه تولیدات دانش بنیان را مورد بازنگری قرار داده و فهرست جدید این کالاها را به دولت ارایه کند .

رییس جهمور اظهار امیدواری کرد که استفاده از کالای تولید داخل به فرهنگ جامعه تبدیل شود و یکی از مصادیق امر به معروف را حمایت از تولید داخلی عنوان کرد .

آقای روحانی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مبارزه با فساد بایستی در عمل صورت گیرد و نتایج حاصل از تلاش هایی که در این باره انجام می شود به اطلاع مردم شریف رسانده شود همه دستگاه های اجرایی و سایر نهادهای مسئول در امر مبارزه با فساد را به اقدام عملی توصیه کرد و از برخی اظهارات شبهه افکن که اطلاعات غیر واقعی و کذب را اشاعه می دهد انتقاد کرد و اینگونه اقدامات را موجب زیر سوال رفتن مبارزه واقعی با فساد دانست .

در ادامه جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بررسی به تصویب هیات وزیران رسید .

هیات وزیران به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی ، با تشکیل کارگروهی تحت عنوان quotation mark کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید quotation mark در همه استانهای کشور موافقت کرد .

دولت همچنین به منظور سرعت بخشی به طرح توسعه خمین ، اشتغالزایی ، توانمند سازی و محرومیت زدایی آن با افزوده شدن این شهرستان به فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی موافقت کرد .

آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات وزیران بود .

آیین نامه مذکور با هدف افزایش انگیزه کارکنان دستگاه های کاشف در امر کشف کالاهای قاچاق و نیز افزایش توان تجهیزاتی دستگاه های متولی در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز به تصویب رسید .

هیات وزیران مبالغ جزای نقدی تخلفات ناشران اواراق بهادار ، اسناد مالی و تشکل های خود انتظام و مدیران آنها را به تصویب رساند .

با اصلاح تصمیم نامه موضوع صدور پروانه فعالیت و جواز کسب دفاتر آژانس و اتومبیل کرایه ، صدور پروانه کسب در امور مربوط به آژانس های حمل ونقل عمومی بار و مسافر درون شهری به عهده شهرداری ها موکول شد .

دولت به وزارت دادگستری اجازه داد درخصوص انجام مذاکره ، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت امارات متحده عربی و نیز موافقتنامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین را ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ آنها کند .


6307042
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره فعال شدن دیپلماسی انرژی توسط دولت پرداخت و گفت: در راستای توسعه دیپلماسی انرژی بحث پالایشگاه های فراسرزمینی و پالایشگاه سازی در کشور های دیگر از همان ابتدا مورد توجه دولت سیزدهم قر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است