استانی 15:49 - 31 تیر 1393
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: آتش سوزی در جنگل‌های سردشت مهار شد.

مهار آتش سوزی در جنگل‌های سردشت‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، کریم خضری در جمع خبرنگاران، افزود: درهمان ابتدای آتش سوزی و به محض اطلاع مأمورین یگان حفاظت با اعزام یک دستگاه خودروی اطفاء حریق به محل و با همکاری نیرو‌های منابع طبیعی اقدام به عملیات مهار حریق کرده و این آتش‌سوزی به سرعت مهار شد‌.

خضری افزو‌د: این آتش سوزی بصورت سطحی و در وسعت کمی به وقوع پیوست و خوشبختانه با تلاش انجام شده امکان انتشار آن به سایر مناطق جنگلی کاملاً محدود شد.

وی تصریح کرد: در فصل گرما و با آغاز اولین دوره‌های خشکی، علفزارها، بوته زارها و چوب‌های خشک جنگلی با کوچکترین بی‌توجهی آتش می‌گیرند، بی ملاحظه‌گری‌های انسانی یکی از عوامل اصلی آتش سوزی در فصول گرم و خشک سال است. به همین دلیل تمام کسانی که در این روزها به طبیعت وارد می‌شوند، باید اهتمام جدی در این مسئله داشته باشند، چه بسا شعله کبریت یا ته سیگاری با‌عث سوختن بخش وسیعی از جنگل یا زمین کشاورزی شده است‌.

وی افزود: بسیاری از کشاورزان که زمین‌هایشان در حاشیه جنگل قرار دارد، بعد از پایان فصل درو اقدام به آتش‌زدن مزارع کرده که این امر نیز امکان سرایت آتش سوزی به جنگل‌ها و توسعه آن را افزایش می‌دهد، لازم است که کشاورزان عزیز به طور جدی از انجام این کار پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه آتش سوزی‌های جنگلی در منطق سردشت بیشتر به شکل سطحی بوده و به واسطه پوشش تنگ جنگلی معمولاً در وسعت کم و دارای سرعت انتسار اندک است، اما در هر صورت می‌تواند یک تهدید بزرگ برای جنگل به حساب آید، مخصوصاًً در منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد این مسئله به شکل جدی‌تری مطرح است‌.

‌انتهای پیام


4299222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است