علمی فناوری 11:52 - 25 اردیبهشت 1392
آزمایش پهپاد پیشرفته X-47B به عنوان نخستین هواپیمای بدون سرنشین جهان با قابلیت برخاست و فرود بر عرشه ناو هواپیمابر در اقیانوس اطلس انجام شد.

پرواز نخستین پهپاد از عرشه ناو هواپیمابر + تصاویر

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین پهپاد با قابلیت برخاست و فرود از عرشه ناو هواپیمابر، یک هواپمای بدون سرنشین خودمختار در ابعاد جت جنگنده است.

طول بال 18.89 متر و طول پهپاد 9.75 متر، حداکثر ارتفاع پرواز 40 هزار پا، سرعت مافوق صوت، حداکثر زمان پرواز بدون سوخت گیری مجدد هشت ساعت و وزن هنگام برخاست پهپاد 20 هزار کیلوگرم اعلام شده است.

برخلاف سایر هواپیماهای بدون سرنشین که به خلبان کنترل از راه دور نیاز دارند، پهپاد X-47B در پرواز کاملا مستقل و خودمختار بوده و از فناوری موقعیت یاب (GPS)‌، خلبان خودکار و حسگرهای اجتناب از برخورد در هنگام پرواز استفاده می کند.

هدایت پهپاد از طریق جعبه کنترل موسوم به Control Displat Unit‌ انجام می شود که با ارسال دستورات به رایانه هواپیما مانند یک هوش مصنوعی، پرواز یا تصحیح مسیر را کنترل می کند و اپراتور انسانی تنها وظیفه نظارت بر عملکردهایی مانند هدف قرار دادن یا پرتاب بمب را برعهده دارد.

نمونه اولیه پهپاد X-47B روز سه شنبه 14 می (24 اردیبهشت) برای نخستین بار از عرشه ناو هواپیمابر جورج بوش در اقیانوس اطلس به پرواز درآمد.

طراحی پهپادی با قابلیت برخاست و فرود بر عرشه ناو هواپیمابر نیاز به استفاده از فرودگاه ها و سایت های پروازی کشورهای دیگر را به حداقل رسانده و به راحتی توسط کشتی به مناطق مختلف جهان منتقل می شوند.

این پهپاد توسط شرکت Northrop Grumman با بودجه 1.8 میلیارد دلاری و در یک برنامه هشت ساله طراحی و ساخته شده است.

بر اساس اعلام نیروی دریایی آمریکا، برنامه سوخت گیری مجدد در هنگام پرواز در سال 2014 مورد آزمایش قرار می گیرد.

انتهای پیام

پرواز نخستین پهپاد از عرشه ناو هواپیمابر

پهپاد X-47B

پهپاد X-47B

پهپاد X-47B

پهپاد X-47B

443384
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت سکو‌های اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت سکو‌های اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نشانگر اولیه «مولتیپل اسکلروزیس» یا «ام اس» می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه کسی در نهایت طعمه این بیماری «دژنراتیو عصبی» می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال در نشست ۷ ساعته اهالی رسانه و نخبگان اقتصادی برای تحقق شعار سال تدوین شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جدای از ذائقه در خیلی از مواقع رفتار‌های غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی در بچه‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد خطر کلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان (H ۵ N ۱) کم است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» چینی‌ها می‌گویند جدیدترین مدل هوش مصنوعی آنها موسوم به سنس‌نوا ۵.۰ (SenseNova ۵.۰) از مدل GPT-۴ توسعه یافته توسط شرکت اوپن‌ای‌آی پیشی گرفته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه باید با سرعت زیادی در حوزه مالکیت فکری کار کنیم، گفت: ۹۸ درصد دارایی‌های شرکت‌ها مربوط به دارایی‌های نامشهود است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات گفت: دستورالعمل دارورسانی از طریق سکو‌ها با مشارکت و همراهی وزارت بهداشت و ارتباطات ابلاغ شد که فصل جدیدی از توسعه اقتصاددیجیتال در حوزه سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است