اجتماعی 22:43 - 25 مرداد 1396
ایسنا نوشت: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف هویت سرهای بریده شده در خیابان شیخ بهایی تهران، جزئیات آن را تشریح کرد.

سرهنگ حمید مکرم در این باره گفت: در ساعت ۲۳ روز یازدهم مردادماه امسال خبر کشف دو سر انسان در خیابان شیخ بهایی پایین‌تر از بزرگراه همت به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد اعلام شد که بلافاصله تیمی ویژه از کلانتری به محل اعزام شده و با تشکیل پرونده با موضوع قتل عمد پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام تحقیقات اولیه ماموران در این پرونده اظهار کرد: آنچه که کارآگاهان در تحقیقات اولیه به آن دست یافتند این بود که سرهای کشف شده متعلق به یک زن و مرد است که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند. آثار اصابت شلیک گلوله ساچمه‌ای بر روی جمجمه آنها وجود دارد و قاتل یا قاتلان با انتقال سر بریده شده این دو فرد اقدام به سوزاندنشان کرده بودند تا مانع از شناسایی هویت مقتولان شوند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سرنخ‌های ماموران برای کشف این پرونده بسیار کم بود و همین امر پرونده را با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو کرده بود، گفت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای کشف سرنخ از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته یک دستگاه خودرو سواری شاسی‌بلند را کشف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی این تصاویر مشاهده شد که راننده خودرو درست در همان شب کشف سرهای بریده در همان محل کشف توقف کرده و اقدام به روشن کردن آتش در محل کرده است.

مکرم با اشاره به اطلاعات به دست آمده افزود: هیچ جزئیات دیگری از پرونده وجود نداشت و استعلامات انجام شده از نهادهای مربوطه نیز حاکی از آن بود که هیچ‌گونه پرونده فقدانی مربوط به یک زن و مرد با مشخصات این افراد در سیستم ثبت نشده است. با این وجود مدتی بعد کارآگاهان موفق به کشف قسمت‌های دیگری از جسد زنی مجهول‌الهویه در منطقه کهریزک شدند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های جسد این زن با سر بریده کشف شده در منطقه یوسف‌آباد مطابقت داشت، گفت: با کشف قسمت‌های دیگر جسد یکی از سرهای کشف شده پرونده وارد فاز دیگری شد و کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات خود پیرمردی ۷۵ ساله را در منطقه امیرآباد شناسایی کردند که به احتمال زیاد از مظنونین این حادثه بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیقات از همسایگان این پیرمرد افزود: بنا بر اظهارات همسایگان این فرد، وی دارای یک پسر و عروس بوده اما از چند روز قبل هیچ توجهی به محل سکونت پدرشان نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه مشخصات عروس و پسر این پیرمرد با مشخصات دو سر بریده کشف شده تطابق داشت، گفت: پسر این پیرمرد بهرام ۳۸ ساله و عروسش نیز نسرین ۳۵ ساله بودند که کارآگاهان تحقیقات خود را برای یافتن چرایی عدم حضورشان در خانه پیرمرد آغاز کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیق از این پیرمرد افزود: وی در اظهارات اولیه مدعی شد که بهرام از حدود ۱۰ روز پیش از خانه خارج شده و دیگر از او خبر ندارد اما هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای مبنی بر اینکه چرا اعلام فقدانی نکرده، به ماموران ارائه نکرد.

مکرم با بیان اینکه اظهارات ضد و نقیض این پیرمرد ظن کارآگاهان را برانگیخت، گفت: با توجه به اظهارات پیرمرد ماموران پلیس با هماهنگی بازپرس پرونده و کسب مجوزهای لازم اقدام به بازرسی از محل سکونت این پیرمرد در منطقه امیرآباد کرده و مطلع شدند که این پیرمرد صاحب یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند با رنگ و مشخصات همان خودرویی است که در شب کشف سرهای بریده در منطقه در همان نقطه توقف داشته است.

وی همچنین در بازرسی بیشتر از محل سکونت این پیرمرد آثار و شواهدی از وقوع جنایت در خانه‌اش نیز کشف شده و این پیرمرد سرانجام به قتل پسر و عروسش اعتراف کرد.

مکرم درباره انگیزه این فرد از اقدام به قتل نیز گفت: متهم در بازجویی‌های بعدی ادعا کرد که به دلیل اعتیاد شدید پسر و عروسش به مصرف مخدر صنعتی شیشه در شب حادثه هر دو آنها با شلیک گلوله از اسلحه شکاری به قتل رسانده و قسمت‌های مختلف بدنشان را در نقاط مختلف شهر رها کرده است.

وی با بیان اینکه این پیرمرد در بازداشت پلیس به سر می‌برد، گفت: جزئیات بیشتر تا اطلاعات تکمیلی از این پرونده به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۴۷۴۷


9367862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» همزمان با یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح پروژه های دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و زیرگذر تقاطع بزرگراه های شهید نواب ـ شهید تندگویان به بهره برداری رسید.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» یک استارتاپ فضایی در حال توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسول های قابل استفاده مجدد است که می تواند تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد کند. این کپسول ها قادر به ذخیره سازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت ه...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» متخصصان کشور موفق شدند با به کارگیری فناوری هایی در پمپ قلبی ـ ریوی؛ قلب، ریه و قرنیه فرد فوت شده بر اثر آمبولی ریه را به 3 بیمار نیازمند اهدای عضو، پیوند کنند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشورمان جذب نشده اند و نخواهند شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معلمان جهادگر این روزها راوی اخبار امیدبخش برای دانش آموزان هستند؛ در این گزارش روایت هایی از معلمانی جهادگر داریم که مدرسه روستایی را بعد از 6 سال تعطیلی راه اندازی کردند یا معلمی که برای یافتن دانش آموزان نیازمند در سوپرمارکت ها آگهی می د...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: حرکت به سمت برقی سازی حمل و نقل عمومی، بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران را کاهش می دهد لذا باید برای به سرانجام رسیدن این قرارداد کمک کنیم.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزارت آموزش و پرورش مواردی را که در امتحانات نهایی جزو تخلفات و تقلب محسوب می شوند، توضیح داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تولید و انتشار محتوای رسانه ای کشور با رویکرد امیدآفرینی و تولید و انتشار خبر خوش و خوب با عنوان «جام رسانه امید» برگزار می شود
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» متاسفانه با وجود انتقادات بسیار نسبت به روند توزیع کارت امتحانات نهایی، آموزش و پرورش صرفاً به صدور 2 اطلاعیه و تغییر زمان دریافت کارت امتحانات بسنده کرده و مسئولان این وزارتخانه درباره چرایی اخلال در سامانه و رفع نگرانی دانش آموزان اقدامی ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است