علمی فناوری 14:56 - 06 خرداد 1398
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ارتقای بینش و بصیرت اعتقادی را از برکات سفرهای زیارتی در میان دانشگاهیان دانست و با اشاره به استقبال آنها از این سفرها به‌ویژه در استان تهران گفت: زیارت بارگاه اهل‌بیت (علیهم السلام) در بهره‌مندی از این فضای معنوی و حتی در زندگی دانشجویان تأثیر مثبت داشته است.

تاثیر مثبت زیارت بارگاه اهل بیت در زندگی دانشجویان

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به همراه حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در محل بعثه مقام معظم رهبری با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار زمینه همکاری هرچه بیشتر برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات و در صورت راه اندازی عمره به سرزمین وحی بررسی شد و دو طرف بهره‌مندی از فضای معنوی این سفرها را دارای آثار و برکات فراوان در میان دانشگاهیان دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای جلسه انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین نواب را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تبریک گفت و درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص سفرهای زیارتی دانشگاهیان توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ارتقای بینش و بصیرت اعتقادی را از برکات سفرهای زیارتی در میان دانشگاهیان دانست و با اشاره به استقبال آنها از این سفرها به‌ویژه در استان تهران گفت: زیارت بارگاه اهل‌بیت (علیهم السلام) در بهره‌مندی از این فضای معنوی و حتی در زندگی دانشجویان تأثیر مثبت داشته است.

وی به اعطای وام به دانشگاهیان برای سفرهای زیارتی اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی سفرهای کوتاه مدت و ارزان قیمت شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز حضور دانشگاهیان در سفرهای زیارتی را در راستای تبیین و تعمیق ارزش‌های اسلامی دانست و بر لزوم ارتباط مؤثر و مستمر روحانی کاروان با زائرین در این سفرها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شوق زیارت اعتاب مقدسه در قشر دانشگاهی را یادآور شد و از پیشنهاد همکاری و برنامه‌ریزی برای تسهیل سفرهای زیارتی دانشگاهیان استقبال کرد و گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بسته‌های متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز اقشار مختلف زائران تهیه کرده‌اند که دانشگاهیان هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: این مجموعه آمادگی دارد که از طریق شرکت شمسا و استفاده از ظرفیت‌هایی که در عراق وجود دارد برای سفرهای ارزان قیمت هم برنامه‌ریزی کند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کار بزرگی را در خدمتگزاری به آینده سازان کشور بر عهده دارد و با توجه به علاقمندی قشر دانشگاهی برای بازدید از برخی اماکن تاریخی و مذهبی در عراق، با بهبود فضای امنیتی در این کشور می‌توان این بازدید را در برنامه سفر آنها گنجاند.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز از برنامه‌های آینده این ستاد گزارش داد و تاکید کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تلاش دارد با استفاده از راهکارهای مناسب، پاسخگوی انتظارات دانشگاهیان در سفرهای زیارتی باشد.

انتهای پیام


10137683
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است