سیاسی 21:10 - 02 آذر 1393
مبارزان بحرینی در چندین شهر از جمله ستره خیابان‌ها را بستند و با نظامیان آل خلیفه درگیر شدند.

ابنا: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در مناطق مختلف این کشور با معترضانی که انتخابات را نمایشی و غیرقانونی می‌دانند درگیر شدند.



تظاهرات کنندگان بحرینی در چندین شهر از جمله ستره خیابان‌ها را بستند و با نظامیان آل خلیفه درگیر شدند.



روز گذشته درحالی انتخابات پارلمانی در بحرین برگزار شد که گروه‌های مخالف شیعه این انتخابات را تحریم کرده بودند.



جمعیت الوفاق بحرین و چهار گروه مخالف دیگر این انتخابات را تلاش رژیم پادشاهی آل خلیفه برای تحکیم قبضه خود بر قدرت و فریب جامعه جهانی و به تاخیر انداختن اصلاحات دموکراتیک می‌دانند.



در همین حال، رژیم حاکم بحرین میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی را پنجاه و یک درصد اعلام کرد.



«شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در آمار رژیم حاکم این کشور در خصوص میزان مشارکت در انتخابات اظهار شک و تردید کرد و گفت: بحرین پیش از برگزاری هرگونه انتخاباتی، نیازمند گفتگوی واقعی و توافق سیاسی است زیرا برای همگان از جمله جامعه بین الملل کاملا واضح است که این انتخابات چیزی جز تاکید بر واقعیتی نیست که مردم بحرین آن را رد می‌کنند و چهارده فوریه اکثر آن‌ها به خیابان‌ها آمدند و خواستار ایجاد تغییر در کشورشان شدند.



«نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین نیز گفت: از نظر کسانی که انتخابات بحرین را از نزدیک پیگیری کرده‌اند، واضح است آمار رسمی مشارکت پنجاه درصدی مردم در انتخابات واقعی نیست و تنها سی درصد مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند.



رجب افزود، هیچکس آمار دولتی را باور ندارد و چون هیچ نهاد بین المللی بر انتخابات نظارت نمی‌کند، نمی‌توان به آمار رسمی اعتماد کرد. کسانی که انتخابات را از نزدیک پیگیری کرده‌اند، مشارکت بیش از سی درصد را غیرممکن توصیف می‌کنند. دو سوم مردم انتخابات را تحریم کرده‌اند و اغلب شرکت کنندگان با تهدید دولت و روزنامه‌ها رأی دادند.




5253304
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده گفت: عملیات وعده صادق نشان داد ما به عمق سرزمین‌های اشغالی اشراف داریم و عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر ادامه خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ابلاغ برنامه هفتم پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام فلاحی گفت: کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند اگر بخواهند مجوز مدرسه غیرانتفاعی بگیرند در گرفتن مجوز محدود می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را گرامی داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب حضور یافت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی آخرین وضعیت عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در جلسه این کمیسیون خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور از چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز به قانون، حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است