اجتماعی 19:15 - 25 مرداد 1392
تهران- انجمن کوتاه قامتان ایران و سلیمانیه عراق با امضای تفاهم نامه ای در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با یکدیگر همکاری می کنند.

کوتاه قامتان ایران و سلیمانیه عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،‌ سیدمحمد جلالی نایب رییس انجمن کوتاه قامتان ایران درباره این تفاهم نامه که روز جمعه بین وی و «عمرجبار صالح» همتای عراقی اش به امضا رسید به خبرنگار ایرنا گفت: کمک های متقابل در حوزه های فرهنگی،‌اقتصادی و اجتماعی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی همچنین از تولید محصولات سمعی و بصری با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: انجمن کوتاه قامتان ایران آمادگی دارد تا در حوزه سینما و مستند همکاری های لازم را با طرف عراقی انجام دهد.

به گفته نایب رییس انجمن کوتاه قامتان ایران این تفاهم نامه امکان استفاده اماکن تفریحی، ورزشی وزیارتی در کشور عراق و ایران را به صورت متقابل برای این قشر فراهم می کند.

جلالی ارایه خدمات پزشکی و سلامت به کوتاه قامتان عراقی را از دیگر مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد.



*** کوتاه قامتان ایرانی سفیران صلح دوستی می شوند

نایب رییس انجمن کوتاه قامتان ایران همچنین خاطرنشان کرد: ‌کوتاه قامتان ایرانی به عنوان سفیران صلح و دوستی، بناست تا به کشورهای مختلف جهان سفرکنند و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای مختلف برسانند.

وی افزود: انجمن کوتاه قامتان ایرانی در مرحله بعدی تفاهم نامه های مشترکی را بین انجمن همتایان خود در آلمان و انگلیس امضا خواهد کرد.

جلالی با انتقاد از کمبود حمایت های اجتماعی لازم از کوتاه قامتان گفت: این درحالیست که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله عراق حمایت های وی‍ژه اجتماعی و اقتصادی از این قشر انجام می شود.

جواد کسکنی عضو هیات مدیره انجمن کوتاه قامتان ایران نیز یکی از مشکلات این قشر را گوشه گیری و منزوی بودن ه عنوان کرد و گفت: با شکل گیری انجمن کوتاه قامتان ایران و با انجام فعالیت های جمعی، بسیاری از این مشکلات در میان کوتاه قامتان کم رنگ تر شده است.

وی اظهار داشت: این انجمن از چهار سال گذشته فعالیت های خود را آغاز کرده و دارای بیش از ۵۰۰ عضو است.



**جام جهانی کوتاه قامتان جهان درایران

دراین نشست یوسف آذری ‌سرپرست تیم فوتبال کوتاه قامتان ایرانی از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال کوتاه قامتان در ایران خبر داد و گفت: این دوره مسابقات برای نخستین بار با پیشگامی ایران در نیمه نخست سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: براساس هماهنگی های به عمل آمده این دوره از مسابقات به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور ۱۲ تیم از کشورهای آلمان،‌عراق، نروژ، استرالیا، انگلیس، برزیل، یمن، هند، پاکستان، اتریش و ایتالیا در کشور برگزار می شود.

سرپرست تیم فوتبال کوتاه قامتان ایرانی با بیان این که مسابقات فوتبال جام یونس شکوری در شهریورماه جاری برگزار می شود، افزود: این دوره از مسابقات میان ۷۰ تیم از جمله تیم های پیشکسوتان باشگاه های کشور، تیم جانبازان و معلولین و تیم فوتبال انجمن کوتوله های ایران برگزار خواهد شد.

علمی(۳)**۹۱۹۰**۱۵۶۱


1329779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و اربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان جوان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش عملکرد دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲ منتشر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت کمری در شرق تهران، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد در سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر ۱۶ ساله اهل کردستان پس از سه روز ربوده شدن و انجام تحقیقات در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و دستگیری متهم پرونده، به آغوش خانواده بازگشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شبکه‌های معاند تلاش دارند تا با بازنشر فیلم‌های تاریخ گذشته و قدیمی، مطالبه اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب را زیر سوال ببرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، از اعزام تیم مشترک مدیریت بحران پایتخت به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر و مادر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است