بین‌الملل 14:56 - 30 فروردین 1393
عملیات نجات مسافران کشتی غرق‌شده "سوول" کره جنوبی همچنان ادامه دارد. با این حال شانس پیدا کردن آنان هر ساعت کم‌تر می‌شود. ناخدای این کشتی به درخواست دادستان کره جنوبی بازداشت شده است.

ناخدای کشتی غرق‌ شده بازداشت شد

به گزارش فرهنگ نیوز ، ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی به دلیل اهمال و دیگر اتهام‌ها بازداشت شده است. دادگاه شهر موکپو صبح شنبه (۱۹ آوریل/ ۳۰ فروردین) برای دو تن از افراد خدمه کشتی نیز قرار بازداشت صادر کرد.

سه روز پس از غرق شدن کشتی کره جنوبی در سواحل جنوب غربی این کشور عملیات نجات و امداد برای یافتن حدود ۲۷۰ مفقود شده این سانحه کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، دادستانی این کشور لی جون سئوک، ناخدای ۶۸ ساله این کشتی را از جمله به دلیل نقض قوانین دریانوردی و زیر پا گذاشتن وظایف خود در حین خدمت بازداشت کرده است.

تیم تحقیقات روز جمعه (۱۸ آوریل) اعلام کرد که کشتی در هنگام وقوع سانحه به جای ناخدا توسط افسری کم‌تجربه هدایت می‌شده است. ناخدا همچنین متهم شده که برای نجات کشتی از غرق شدن کاری انجام نداده است.

این کشتی که علاوه بر مسافر خودرو نیز حمل می‌کرده، روز چهارشنبه (۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین) در سفری کوتاه از بندر "اینچئون" به جزیره تفریحی "جه‌جو" پس از مواجه شدن با شرایط اضطراری ظرف سه ساعت تقریبا به طور کامل غرق شد.

آخرین اطلاعات رسیده از مقام‌های مسوول کره جنوبی حاکی از آن است که از ۴۷۶ سرنشین این کشتی ۳۲۵ نفر دانش‌آموزانی بودند که از سوی مدرسه راهی این سفر شده بودند.

تا پیش از ظهر شنبه (به وقت محلی) اجساد ۲۹ نفر در آب‌های اطراف محل حادثه پیدا شده است. ۱۷۴ تن نیز نجات یافته‌اند.

علت سانحه هنوز معلوم نیست. نخستین نتایج تیم تحقیقات نشان می‌دهد که سانحه در زمان تغییر مسیر کشتی اتفاق افتاده است. رییس تیم تحقیقات می‌گوید، حالا باید روشن شود که آیا این تغییر مسیر عادی بوده یا به علت شرایط غیر معمول رخ داده است.

انتقاد به عملکرد ناخدا

عملکرد ناخدا و ملوانان کشتی بلافاصله بعد از وقوع سانحه مورد انتقاد قرار گرفت. نجات‌یافتگان می‌گویند، ناخدا یکی از اولین کسانی بود که بعد از حادثه کشتی را ترک کرد. همچنین با وجود کج شدن کشتی به مسافران از طریق بلندگو گفته شده بود که از جای خود تکان نخورند.

شنبه‌شب (۱۸ آوریل) نیز غواصان با وجود شرایط بد آب و هوایی کوشش کردند به داخل لاشه کشتی نفوذ کنند. به علاوه تلاش می‌شود تا با پمپ کردن هوا به داخل کشتی آن را دوباره شناور کنند.

منبع: شفقنا

3520234
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در صورت حمله به رفح کار آسانی را در پیش نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی اتهاماتی که آلمان درخصوص حملات سایبری به روسیه می‌زند، برلین سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های بیشتر فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین گفت: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس‌های امنیتی یمن جزئیات خنثی کردن عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان اروپایی هشدار دادند افزایش اجاره‌ها و قیمت‌های بالای مسکن، خطر تبدیل‌شدن قاره سبز به یک میدان جنگ مهم را افزایش می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست تایید کرد نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود و تهدید حمله به رفح، مذاکرات را پیچیده کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ریاست اقلیم کردستان تاکید کرد سفر رئیس این اقلیم به ایران حامل این پیام است که اربیل تهدیدی برای ایران نخواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است