استانی 12:46 - 17 تیر 1399
ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی‌ گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد و استفاده از آن کار مرسومی بوده که در تمام دنیا به دنبال استفاده از آن هستند.

پنل‌های خورشیدی؛ راهی برای کاهش مصرف انرژی در روزهای گرم

حسینعلی دین‌دار در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص استفاده از پنل‌های خورشیدی، اظهار کرد: در مناطقی که امکان استفاده از پنل خورشیدی وجود دارد، می‌توان از این ظرفیت در تامین برق خانگی یا حتی صنایع استفاده کرد.

وی بیان کرد: به انبوه‌سازان توصیه می‌شود در ساخت منازل مسکونی از لوازم گرمایشی یا سرمایشی که انرژی برق کمتری دارند استفاده کنند که توسط برچسب انرژی نمایان و بهترین آن A و بالاتر است.

دین‌دار افزود: با نصب سایبان بر روی کولر آبی و کندانسور کولر گازی، دستگاه می‌تواند به دور از تابش نور گرم خورشید با راندمان بهتر و مصرف برق کمتر به تبادل حرارت و خنک کردن گاز کولر بپردازد که سبب کاهش مصرف برق کولر می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص مصرف برق کولرهای آبی و گازی، گفت: میزان مصرف برق کولرهای گازی حدود پنج برابر بیش از کولرهای آبی بوده و میزان مصرف برق کولرهای گازی دست دوم یا مستهلک بین سه تا چهار برابر بیشتر از کولرهایی است که به صورت نو خریداری و نصب می‌شود و از این رو مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی دست دوم، مبلغ قبض برق بسیار بیشتری را خواهند داشت.

وی ادامه داد: در شهرهای خنک که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی ضروری نیست و می‌توان با استفاده از کولر آبی دمای مطبوعی به خانه داد و در مصرف برق صرفه‌جویی به سزایی کرد.

دین‌دار با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی جز انرژی تجدیدپذیر است، عنوان کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد و استفاده از آن کار مرسومی بوده که در تمام دنیا به دنبال استفاده از آن هستند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم در مناطقی که امکان استفاده از پنل خورشیدی وجود دارد از این ظرفیت در تامین برق خانگی و... استفاده شود.

وی تصریح کرد: از تمام مردم درخواست دارم میزان مصرف برق خود را مدیریت و کولرهای گازی را روی عدد ۲۴ و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند و از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بپرهیزند، زیرا صرفه‌جویی ده درصدی در مصرف برق موجب کاهش محسوس صورت‌حساب در قبض برق مصرفی شده و همچنین در عبور موفق از اوج بار تابستان به شبکه سراسری برق کمک موثری می‌کند.

دین‌دار اضافه کرد: از آنجایی که بخشی از افزایش بار در تابستان بر روی شبکه سراسری و شبکه استان ناشی از بار سیستم‌های سرمایشی بوده، بنابراین مصرف بهینه در بخش سرمایشی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام


10607313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است