بین‌الملل 19:56 - 07 اسفند 1399

روابط میان آمریکا و روسیه هیچگاه تا این حد تیره نبوده است

مبه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدام کشورش در کاهش وابستگی کشورش به دلار، بر لزوم افزایش استقلال مسکو از ارز رسمی آمریکا تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ریابکوف که این سخنان را در پی احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر واشنگتن علیه مسکو مطرح می‌کرد گفت: ما باید خود را در برابر وابستگی به منابع مالی آمریکایی مقاوم کرده و نظام اقتصادی (روسیه) باید به وابستگی خود به این منبع سمی اقدامات خصمانه دائمی آمریکا پایان دهد.

این دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد که مسکو باید دست دلار را از تمامی عملیات مالی این کشور کوتاه کند.

لازم به ذکر است این سخنان ریابکوف در پی اعلام رسمی دولت بایدن مبنی بر اقدام برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مقامات دولت روسیه به دلیل مسائل مختلف همچون پرونده قضائی «الکسی ناوالنی»، مساله اوکراین و همچنین ادعای واشنگتن و اتحادیه اروپا مبنی بر اقدام هکرهای دولتی روسیه برای هک کردن سیستم‌های کامپیوتری دولت آمریکا و اتحادیه اروپا مطرح شده است.

ریابکوف همچنین در ادامه سخنان خود پیش بینی کرد که واشنگتن در حال آماده ساختن خود برای وضع دستکم ۹۰ مورد تحریم دیگر علیه مسکو بوده که این تحریم‌ها تمامی بانک‌های دولتی، شرکت‌ها و تجار بزرگ این کشور را هدف قرار خواهند داد.

وی همچنین تاکید کرد که وضع این تحریم‌ها احتمالاً روابط میان دو کشور را به تیره‌ترین حالت ممکن از زمان جنگ سرد به این سو سوق خواهد داد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: چنین وضعیتی نه تنها در مورد اعتماد دوجانبه (میان آمریکا و روسیه) بلکه در مورد تخاصم میان دو طرف نیز تا به این حد (وخیم) نبوده است.


10967188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است