سیاسی 18:55 - 08 شهریور 1393
قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه با مراجع تقلید ، آیات عظام و علمای قم دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دراین دیدارهای ˈعلی لاریجانیˈ با علمای قم پیرامون موضوعات اقتصادی و مسائل روز گفت وگو کرد.



وی ، پیش از ظهر امروز در منزل آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه قم حضور یافت و با وی دیدار کرد.



در این دیدار رییس مجلس با اشاره به این نکته که در تمامی امور از راهنمایی های مراجع عالیقدر تقلید استفاده می کند گفت: مجلس تلاش می کند تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود و برای انجام این مهم بر روی محور تسهیل و تقویت فضای کسب و کار اقداماتی انجام داده است.



وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه های کشور گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سعی کرد هزینه ها کاهش یابد به طور مثال بهینه سازی در مصرف سوخت یکی از اقدامات اساسی برای انجام این مهم است.



لاریجانی در این دیدار اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه ها مجلس 100 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و تقویت بخش هایی مانند حمل و نقل و همچنین بهینه سازی در مصرف سوخت اختصاص داده است.



وی ادامه داد: با توجه به این که یکی از دغدغه های مردم در بخش بهداشت و درمان بود ،مجلس موافقت کرد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود تا از این محل بودجه بیشتری به بخش سلامت اختصاص یابد و زمینه کاهش هزینه های مردم در بخش بهداشت و درمان فراهم شود البته علاوه بر این نکته منابع مالی نیز از محل اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به این بخش اختصاص داده شده است.



لاریجانی تصریح کرد: به دولت اجازه داده شده تا راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان از محل فاینانس منابع مالی اش را تأمین کند.



وی یادآور شد: مجلس با هماهنگی سایر نهادها می خواهد بخش های تولید کشور را در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن تقویت کند به طور مثال از ظرفیت معادن خوبی در کشور برخوردار هستیم که باید زمینه بهره برداری از آن فراهم آید.



براساس این گزارش، آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با خیر مقدم به لاریجانی گفت: از این موضوع خوشحال هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران یک رییس مجلس مردمی و آیت الله زاده فعالیت می کند.



وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور رکود در بخش تولید است که با توجه به گزارش شما از مجلس برای رفع این مسئله امید دارم اقتصاد کشور از بخش رکودی خارج شود البته از توجه جنابعالی و مجلس به این موضوع خوشحالم.



وی گفت: نباید کار در مملکت متوقف شود که برای رونق تولید باید تلاش نقدینگی و سرمایه بانک ها به سمت تولید سوق داده شود.



وی گفت: از همکاری و هماهنگی دولت و مجلس خوشحالم و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد.



آیت الله علوی گرگانی در پایان این دیدار یادآور شد: یکی از امتیازات دولت توجه به بخش بهداشت و درمان بوده است که البته امیدوارم این مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.



همچنین لاریجانی در بیت آیت الله ˈسید احمد خاتمی ˈ امام جمعه موقت تهران در شهر قم حضور یافت و با او درباره مسائل مختلف کشور گفت وگو کرد.



براساس این گزارش اهم موضوعاتی که دراین دیدار مطرح شد، درباره مسائل اقتصادی کشور و راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد و خروج از رکود بود.



در این دیدار رییس مجلس و آیت الله خاتمی بر لزوم حفظ وحدت و آرامش در کشور تاکید کردند.



علی لاریجانی در قم با آیت الله ˈجعفرسبحانیˈ از مراجع عالیقدر تقلید و همچنین آیت الله ˈسید محمد غروی ˈ عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.



براساس این گزارش در این دیدارها رییس مجلس شورای اسلامی از اقدامات مجلس در زمینه حل مسائل اقتصادی مردم و اتخاذ راهکارهایی برای توسعه بخش تولید گزارشی ارائه داد.



همچنین لاریجانی صبح امروز با آیت الله ˈمحمد جواد فاضل لنکرانیˈ دیدار و گفت گو کرد.



بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه با آیت الله ˈ ابراهیم امینیˈ از اعضای حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.



در این دیدار لاریجانی ، گزارشی را از آخرین وضعیت اقتصادی کشور، اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع تولید و موضوعات داخلی و بین المللی ارائه کرد.



آیت الله امینی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مجلس، بر رونق تولید و حل مشکلات این حوزه و رفع معضل گرانی در کشور تاکید کرد.



وی بیان اینکه دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم و معضلات اقتصادی باید همکاری نزدیکی داشته باشند تصریح کرد: مشکلات کشاورزان، موضوع کم آبی و مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت مسائل کشور قرار گیرد.



همچنین رییس مجلس شورای اسلامی عصردیروز در قم با آیت الله ˈوحید خراسانیˈ و حضرات آیات ، خرازی ، مسعودی خمینی و حسینی بوشهری دیدار کرد.



در این دیدار علی لاریجانی گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه و در رابطه با مهمترین مسائل داخلی و خارجی نکاتی را بیان کرد.



آیت الله وحید خراسانی نیز ضمن تشکر از تلاش های لاریجانی توصیه داشت که نمایندگان مجلس باید به شرایط وکالت مردم توجه جدی کنند و در چارچوب ضوابط شرعی به وظایف خود عمل نمایند.



وی توجه لازم به مشکلات مردم و شرایط منطقه ای را ضروری عنوان کرده و تاکید کردند: امروز بیش از هر زمانی نیاز به اتحاد و یکپارچگی در کشور و تلاش برای رفع مشکلات مردم وجود دارد.



همچنین عصر دیروز رییس مجلس شورای اسلامی با آیات ، خرازی ، مسعودی خمینی و حسینی بوشهری دیدار داشت، در این دیدارها لاریجانی گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی و مهمترین مسائل داخلی و بین المللی ارائه کرد.



دیدارهای امروز رییس مجلس شورای اسلامی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. ک/1



7404/ 550/ 1539

انتهای پیام /*


4603205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه زدن به دو نقطه با تعداد محدودی پهپاد و موشک برای تنبیه یک رژیم خشن و بی عقل بود که چیزی جز منطق قدرت نمی فهمد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم»  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است پیش رفت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی گویم که انتخابات باید یک مرحله ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله ی دوم با رأی کمتری به مجلس راه یافته است.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان ها اهتمام ویژه شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور و برخی از اعضای دولت عازم تبریز شده اند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساسی و حفظ استقلال قوا همکاری لازم را خواهد داشت.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه ای ایران به گونه ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیتی پایدار در مناسبات دوجانبه و چندجانبه ایران با سایر بازیگران و کشورهای منطقه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است