استانی 11:24 - 07 دی 1393
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام در تبلیغ دین اسلام به ملیت افراد توجه نداشتند گفت: مبنای فکری در ملیت‌های مختلف متفاوت است و این موضوع باید مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار داده شود.

مبانی فکری ملیت‌ها در تبلیغ اسلام مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از مسئولان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی‌العالمیه که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، ابراز کرد: از صدر اسلام تا کنون بزرگانی دینی و مراجع پرچمدار وحدت اسلامی بوده‌ و برای رسیدن به آرمان‌های این دین مبین تلاش کرده‌اند.

وی یادآور شد: اینکه همیشه دستورات اسلام بر وحدت تاکید کرده به این علت است که دین اسلام بر اساس منطق بنا شده و به خوبی راه‌های نفوذ دشمن را برای مسلمانان بیان کرده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام در تبلیغ دین اسلام به ملیت افراد توجه نداشتند، تصریح کرد: مبنای فکری در ملیت‌های مختلف متفاوت است و این موضوع باید مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار داده شود.

وی با اشاره به برخی از احادیث و روایات اظهار کرد: اهل کتاب و اولیای الهی همگان به وحدت کلمه تاکید کرده‌اند زیرا این مسئله خواسته خداوند تبارک و تعالی است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: اگر راه الهی را انتخاب کردیم هدایت می‌شویم اما اگر راه شیطان را انتخاب کنیم گمراه خواهیم شد و یکی از ترفندهای شیطان ایجاد تفرقه و اختلاف است.

وی با تاکید بر انسجام داخلی برای مقابله با دشمن خارجی متذکر شد: اگر مسلمانان زیر پرچم الهی گردهم باشند می‌توانند به خوبی آرمان‌های الهی را تحقق بخشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه قرآن کریم نیز بر پرهیز افراد از اختلاف تاکید کرده است، مطرح کرد: دشمن اهدافی دارد که در آن اهداف از خواسته‌های شیطان تبعیت می‌کند.

وی هدف را رسیدن به سرچشمه معرفت الهی دانست و افزود: افرادی که به نام اسلام پرچم بلند می‌کنند و اقدامات ناپسند را انجام می‌دهند از اسلام دور هستند و از این دین هیچ چیزی نفهمیده‌اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه امت اسلام را مردمانی با رحمت و مهربانی خواند و گفت: پیامبر اسلام در زندگی خود از خشونت دور بوده و رحمت را در محوریت کارهای خود قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه هر کشوری در خودش افراطیون خاصی دارد، گفت: اسلام همیشه به دنبال مهربانی و خوبی‌ها بوده و برای مخالفت با بدی‌ها پرچم خود را در عرصه‌های مختلف بلند کرده است.


5499542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است