استانی 17:04 - 01 آبان 1393
دبیر همایش بین‌المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی:
دبیر همایش بین‌المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی گفت: بسیاری از آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود منسوخ شده است و باید دید چگونه می‌توان کیفیت تحصیلی در دانشگاه‌ها را افزایش داد.

بسیاری از آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها منسوخ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کوروش فتحی عصر امروز در همایش بین‌المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی اظهار کرد: بعد از اینکه سیاست‌ها به سمت جذب دانشجویان رفت و تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ها افزایش یافت به مرور کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها در معرض خطر قرار گرفت.

وی گفت: تعداد زیادی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف داریم که مورد نیاز کشور نیستند و یا کیفیت لازم را ندارند و به همین دلیل با بیکاران زیاد دانشگاهی روبرو هستیم.

دبیر همایش بین‌المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی تاکید کرد: بسیاری از آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود منسوخ شده است حال باید دید چگونه می‌توان کیفیت تحصیلی در دانشگاه‌ها را افزایش داد.

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم که بررسی کنیم چگونه می‌توان فارغ‌التحصیلان توانمندتری داشت و کیفیت را افزایش داد، با چه روش‌هایی می‌توان به جذب بهتر دانشجویان کمک کرد، دنیا چه تجربیاتی دارد و تمامی این‌ها اهدافی هستند که در این همایش پیگیری می‌کنیم.

فتحی با بیان اینکه متخصصان زیادی از داخل و خارج کشور در این همایش حضور دارند عنوان کرد: مهمانانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، هلند، آفریقای جنوبی، مالزی و ... داریم، حال کشور مالزی خود تعداد بسیار زیادی دانشجوی خارجی دارد که ما به خوبی می‌توانیم از تجربیات آنها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: همایش از روز سه‌شنبه آغاز شده و تا امشب ادامه دارد، برنامه‌های جانبی زیادی در حاشیه برگزاری این همایش داشته‌ایم، سخنرانان کلیدی از داخل و خارج کشور داشته‌ایم، کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با نحوه برنامه‌ریزی و ... داریم.

دبیر همایش بین‌المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی تاکید کرد: بازدیدهایی برای مهمانان برنامه‌ریزی شده تا از ابنیه تاریخی استان دیدن کنند.


5022993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است