علمی فناوری 21:26 - 26 خرداد 1398
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خبر داد
در نشست شورای دانشگاه، شیوه نامه همکاری همزمان اعضای هیأت علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی شیوه نامه همکاری اعضای هیأت علمی با مراکز علمی خارجی

به گزارش ایسنا، دکتر فتح الهی، معاون پژوهشی دانشگاه در خصوص شیوه نامه و ضوابط همکاری همزمان اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی خارج از کشور توضیحاتی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: برای فراهم ساختن امکان همکاری‌های علمی مستمر اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با رعایت محدودیت‌ها و در شرایط استثنایی (به ویژه اعضای جدید الاستخدام که دارای شرایط خاص، تجربیات و ویژگی‌های علمی - تحقیقاتی برجسته هستند) با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی معتبر خارج از کشور، همراه با قابلیت نقل و انتقال (Mobility) لازم برای این نوع همکاری‌ها، این شیوه نامه تدوین شده است. هدف از تدوین این شیوه نامه فراهم ساختن امکان بهره‌مندی دانشگاه تربیت مدرس، اعضای هیأت علمی و نیز دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از امکانات تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی معتبر خارج از کشور است.

فتح‌الهی با اشاره به حداقل مدت حضور متقاضیان در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: استادیاران و دانشیاران دانشگاه حداقل ۵/۴ ماه حضور پیوسته تمام وقت و یا ۶ ماه حضور خالص ناپیوسته تمام وقت در طول سال تحصیلی و استادان دانشگاه، حداقل ۳ ماه حضور پیوسته تمام وقت و یا ۵/۴ ماه حضور خالص ناپیوسته تمام وقت در طول سال تحصیلی باید در دانشگاه تربیت مدرس حضور داشته باشند.

وی افزود: حداکثر مدت زمان بهره مندی از این شیوه نامه برای عضو هیأت علمی متقاضی، پنج سال است و لازم است این قرارداد بر اساس درخواست متقاضی هر سال با رعایت روال دانشگاه تمدید شود.

فتح الهی خاطر نشان کرد: عضو هیأت علمی متعهد می‌شود که زمینه سازی همکاری بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه یا مؤسسات علمی و فناوری طرف مقابل را فراهم کند. همچنین متعهد می‌شود که امکان بهره مندی از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت در دانشگاه یا مؤسسات علمی و فناوری طرف مقابل را برای دانشجویان دکترای تحت راهنمایی خود یا دانشجویان سایر گروه‌ها فراهم کند. همچنین لازم است فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشی عضو هیأت علمی با ذکر TMU affiliation و بر اساس آئین‌نامه‌های پژوهشی دانشگاه و هماهنگ با عرف بین الملل منتشر شود.

این شیوه نامه در ۷ ماده در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسید و پس از بررسی در هیأت امنا قابل اجرا می‌شود.

انتهای پیام


10151402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از آغاز ثبت نام اعطای وام به کسب و کار‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است