استانی 18:05 - 27 بهمن 1397

اکثر تحصیلکردگان فاقد مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعدازظهر شنبه در جلسه نشست گفتگوی ملی خانواده که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد بر لزوم توجه به آموزش در حوزه‌های مهارتی از سنین پایه تأکید کرد.

وی اظهارکرد: آموزش و پرورش باید آموزش مهارت‌های اجتماعی و حرفه ای را در سنین پایه و از سطح مدارس آغاز کند.

سالاری در ادامه بیان اینکه آموزش‌های عمومی و عالی نیز باید مدنظر قرار دهد، افزو:د مهارت‌آموزی هم در حوزه حرفه‌ای و هم اجتماعی باید از سوی مسئولان به صورت جدی دنبال شود متاسفانه عدم توجه به این دو حوزه در گذشته سبب بروز مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال‌زایی شده است

استاندار گیلان با اشاره به تعداد بالای تحصیلکردگان دانشگاهی در کشورِ، تاکیدکرد: اکثر این تحصیلکردگان فاقد مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای لازم برای اشتغال و حضور در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه عدم کسب مهارت در حوزه اجتماعی و حرفه‌ای معضل جدی است که سبب بروز آسیب‌های فراوان اجتماعی شده است، ادامه داد: آموزش و پرورش باید در محتوای دروس خود تغییری ایجاد کرده و برمبنای آموزش مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای گام بردارد.

سالاری در ادامه از معاون رئیس جمهور خواست تا این مشکل را در هیئت دولت مطرح و تهمیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود، گفت: محتوای کتاب‌های در سنین ابتدایی باید براساس آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و احتماعی باشد.

وی با تأکید برلزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، افزود: استان گیلان در این زمینه پتانسیل‌های بسیاری دارد که می تواند در اجرای مهارت‌های حرفه‌ای و اجتماعی پیشگام باشد.


10056375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است